تاثیر شگفت انگیز وازلین برای هموروئید و بواسیر

در این مقاله قصد داریم در مورد آثار فوق العاده ای که وازلین برای بدن ما دارد صحبت کنیم. هدف اصلی این مقاله بررسی خاصیت وازلین برای هموروئید است. اما به طور کلی وازلین برای درمان بواسیر، خشکی پوست بدن در نواحی مختلف و همینطور کمک به بهبود سوختگی ها مفید است. البته این تنها روش بهبود بواسیر نیست و می توان از سایر روش ها نیز استفاده کرد، مثل: لیزر بواسیر . در انتهای مقاله نیز بخش سوالات متداول را داریم که در آن، سوالاتی که اغلب کاربران از ما می پرسند را برای شما قرار داده ایم. با ادامه مقاله وازلین برای بواسیر همراه ما باشید.

وازلین دقیقا چیست؟

اولین جرقه تولید وازلین زمانی زده شد که یک شیمی دان به محل استخراج نفت سفر در پنسیلوانیا آمریکا سفر کرده بود. در این زمان مشاهده کرد که کارگران از آنچه بر روی قطعات دستگاه های استخراج نفت استفاده می کنند تا بریدگی ها و مشکلات پوستی خود را حین کار از بین ببرند. او متوجه شد که از نفت می توان به مشتقاتی رسید که برای سلامت پوست مفید است. رابرت چیزبرو به آزمایشگاه رفت و توانست پس از مدت کوتاهی وازلین را اختراع کند. وازلین دارای خاصیت های زیادی است. افراد مختلف از وازلین برای درمان بواسیر، خشکی پوست، مراقبت از زخم ها و ترمیم سوختگی ها استفاده می کنند.

مواد تشکیل دهنده وازلین چیست؟

وازلین در اصل نام برند تجاری است که امروزه همه به این اسم آن را می شناسیم. ژل پترولیوم یا پترولاتیوم، نام اصلی این ماده است. این ماده یک نوع از روغن های معدنی می باشد که رابرت چیزبرو توانست آنرا تولید کند. وازلین از پارافین، مواد معدنی و واکس میکرو کریستالی تولید می شود. وازلین بر روی پوست افراد یک لایه مرطوب کننده ایجاد می کند. استفاده از روغن های معدنی و موم در وازلین سبب می شود که پوست را برای ساعت های طولانی مرطوب نگهدارد و دیر خشک شود.

به این صورت وازلین برای بواسیر، خشکی پوست، سوختگی و… مفید است. از دیگر خواص وازلین می توان به کمک به بهبود خشکی و ترک خوردگی های لب اشاره کرد.

وازلین برای بواسیر و هموروئید

وازلین برای بواسیر و هموروئید

بواسیر یکی از بیماری هایی است که در کشور ما گسترش یافته است. مبتلایان به این بیماری سعی می کنند به روش های مختلف درد خود را کاهش دهند. روش هایی همچون استفاده از روش های مختلف خانگی، انواع گیاهان دارویی، استفاده از پماد زگیل مقعدی، وازلین برای بواسیر، لیزر و… در این میان وازلین برای هموروئید چه کمکی می تواند به بیماران کند ؟ ماساژ وازلین برای هموروئید باعث می شود که عملیات خروج مدفوع به آسانی انجام شود.

بواسیر یکی از بیماری هایی است که در کشور ما گسترش یافته است. مبتلایان به این بیماری سعی می کنند به روش های مختلف درد خود را کاهش دهند. روش هایی همچون استفاده از روش های مختلف خانگی، انواع گیاهان دارویی، استفاده از پماد زگیل مقعدی، وازلین برای درمان بواسیر، لیزر و… .

نحوه درمان به گرید بواسیر شما بستگی دارد. در صورتی که به گرید بالای هموروئید مبتلا باشید وازلین قطعا انتخاب اول پزشک نخواهد بود و قطعا پزشک لیزر را پیشنهاد می کند. اما در سایر گرید ها یکی از روش های بهبود استفاده از وازلین برای درمان بواسیر است. البته توجه به این نکته که آیا به وازلین برای هموروئید حساسیت داریم یا نه خود مهم است. برای این تست مقدار بسیار کمی از وازلین را بر روی پوست خود امتحان کنید. در صورتی که به آن حساسیت داشته باشید نشانه های زیر را در خود خواهید دید.

  • خارش
  • سوزش
  • قرمزی

نحوه اثر گذاری وازلین برای بواسیر

بواسیر می تواند افراد دچار بواسیر را بسیار اذیت کنند. زیرا این بیماری به افراد درد زیادی تحمیل می کند. از این رو افراد به دنبال راهی برای کاهش درد خود هستند. استفاده از وازلین برای هموروئید نمی تواند به طور کامل و قطعی بیماری شما را از بین ببرد. ولی می تواند به تسکین درد و کاهش شدت عوارض بیماری کمک کند. وازلین برای هموروئید مفید است زیرا حاوی موادیست که به آبرسانی و روان سازی پوست کمک می‌کند. این ژل برای استفاده خارجی در هر قسمت از بدن شما از جمله مقعد مناسب است. از فواید وازلین برای درمان بواسیر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی وازلین برای هموروئید استفاده کنید.
  • وازلین به بیماران کمک می کند که خارش زیادی را که در ناحیه نشیمنگاه دارند بهبود بخشند.
  • با کمک وازلین می توانید از خشکی مقعد جلوگیری کنید. در این راستا وازلین برای بواسیر می تواند موثر باشد.
  • می‌تواند به پوست بیرونی مقعد کمک کرده تا پوسته پوسته نشود.
  • می تواند باعث شود تا ناحیه مقعد و بواسیر عفونی نشود.
  • احتمال بروز عوارض جانبی استفاده از وازلین برای درمان بواسیر بسیار کم است.
  • وازلین یک محصول ضد حساسیت است.
  • استفاده از این پماد می‌تواند به کاهش سوزش و خارش کمک کند.
  • وازلین می تواند درد ناشی از هموروئید را کاهش دهد.
  • وازلین می تواند از عود و شدید شدن بواسیر جلوگیری کند.

نحوه استفاده از وازلین برای بواسیر

وازلین برای بواسیر و استفاده خارجی کاملا بی خطر است و حتی می‌تواند کمک کننده باشد. بهتر است از وازلین برای هموروئید داخلی استفاده نکنید زیرا ممکن است بر روی رگ‌های داخلی تأثیر منفی بگذارد. در بخش های بالا توضیح دادیم که برای هموروئید خارجی نیاز نیست نگران این مسائل باشید. بسیاری از پزشکان هم گاهی استفاده از وازلین برای بواسیر و التیام پوست و بافت اطراف مقعد توصیه می‌کنند. به طور کلی شیاف و پماد آنتی هموروئید رایج‌ترین داروهایی هستند که توسط پزشکان تجویز می‌شوند.

طبق چیز هایی که گفته شد باز تاکید می‌شود که وازلین برای هموروئید درمان قطعی هموروئید نیست. وازلین برای درمان بواسیر اگرچه مفید است، اما بسیار خوب است که استفاده از این روش تحت نظر پزشک متخصص و با توصیه ایشان باشد. در برخی از افراد ممکن است که به کم شدن درد نتواند کمکی کند. اما با این حال ضرری هم برای بواسیر بیماران ندارد.
آگاهی پیدا کردن نسبت به درمان بواسیر با وازلین و مطلع شدن از آثار آن می تواند به شما در درمان بیماری بواسیر کمک کند.

نحوه استفاده از وازلین برای بواسیر

برای این کار ابتدا دست به کار شوید و مقعد و خروجی کانال رکتوم خود را پاک کنید. از یک حوله استفاده کنید و مقعد خود را خشک نمایید. حال نوبت این است که از وازلین کمک بگیرید. انگشت خود را به وازلین آغشته نمایید. بهتر است که با مالش چند انگشت به یکدیگر در آنها استطحکاک ایجاد کنید تا مقداری گرم شوند. به آرامی انگشت های آغشته به وازلین را بر روی ناحیه نشیمنگاهی خود حرکت دهید. این حرکت می تواند بصورت دورانی باشد. وقتی روده های شما حرکت کرده و مدفوع از این ناحیه عبور می‌کند مدفوع به راحتی و بدون فشار بیرون می آید.

وازلین برای شقاق مقعدی

در برخی از وب سایت ها مشاهده شده است که برای بهبود شقاق مقعدی گفته اند. می توانید هم وازلین را بصورت خارجی بر روی پوست خود قرار داده و سپس ماساژ دهید. همینطور می توانید از طریق سرنگ مقداری را به مقعد وارد کنید تا عمل دفع را برای شما راحت تر کند. این روش (تزریق وازلین به داخل مقعد) اصلا مناسب نیست. برای جلوگیری از بواسیر بهترین روش این است که از مواد غذایی استفاده کنید. به کمک مواد غذایی سالم و مفید از بواسیر پیشگیری کنید و سلامت خود را حفظ نمایید.

البته می توانید از وازلین برای نرم کردن شقاق مقعدی خود استفاده کنید. زیرا همان طور که می دانید شقاق همان زخم شدن عضله بیماران است. پس می توانید تنها بصورت سطحی و بیرونی ناحیه مقعد را با وازلین ماساژ دهید. از طریق جلوگیری از خشکی دهانه مقعد ممکن است بتوانید به بهبود خود کمک کنید.

وازلین برای کیست مویی

وازلین برای کیست مویی

استفاده از وازلین برای پیشگیری از کیست مویی امکان پذیر نیست. زیرا مکانیزم کیست مویی با سایر بیماری های مقعدی متفاوت است. در دیگر بیماری ها می توان از وازلین برای بهبود خود کمک گرفت زیرا دیگر بیماری ها از بیرون نیز قابل تاثیر گذاری هستند. اما کیست مویی امکان تاثیر گذاری بیرونی ندارد.

البته استفاده از وازلین برای بعد از درمان کیست مویی می تواند به شما کمک کند. به این صورت که گاز استریل را با وازلین مرطوب نمایید. سپس با توجه به دستور پزشک داخل یا بر روی محل کیست قرار دهید. معمولا این روش را باید حدود 2 ماه انجام دهید. زیرا دوران نقاهت کیست مویی حدود 2 ماه است. پس بهترین کار این است که جهت درمان فوری کیست مویی اقدام نمایید. زیرا این بیماری روز به روز دردناک تر می شود.

آیا وازلین باعث بهبود هموروئید می شود؟

به نقل از دکتر خلدون غریب :

با وجود تمام فواید وازلین، راه حل نهایی برای بواسیر محسوب نمی شود. علاوه بر این، برای تسکین شدت سطوح پیشرفته هموروئید مناسب نیست. همچنین هنگام استفاده از آن نیاز به رژیم غذایی پر از آب و فیبر و اعمال عادات سالم دارد.

استفاده از وازلین برای هموروئید می تواند به شما به تسکین عارضه و درد ناشی از آن کمک کند. ولی باید بدانید که با استفاده از این روش نباید امیدی به درمان قطعی داشته باشید. بسیاری از مردم در سراسر جهان از هموروئید رنج می برند و این یک بیماری شایع است. بواسیر رگ های خونی ملتهب در قسمت مقعد است که وجود آنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. علائم این بیماری می‌تواند ناراحت کننده و دردناک باشد و شامل خونریزی از مقعد، خارش، سوزش و التهاب است.

مقعد بخش مهمی از بدن است که باید از آن مراقبت کنید و در صورت متوجه شدن عارضه ای فورا اقداماتی در جهت درمان انجام دهید. استفاده از وازلین برای درمان بواسیر ممکن است در هفته های اول کمی کمک کنده باشد. ولی توصیه ما به شما جهت درمان قطعی لیزر بواسیر است.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک هیلینگ کولورکتال برای درمان قطعی هموروئید اقدام نمایید. در مجموعه هیلینگ از دستگاه های روز جهان برای درمان بیماران استفاده می شود. همینطور کلینیک ما اولین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران است که از سال 1388 در خدمت بیماران سراسر کشور بوده و هست.

 سوالات متداول

آیا وازلین برای درمان بواسیر مؤثر است؟

وازلین می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده برای کاهش خشکی و تحریک ناحیه آسیب‌دیده استفاده شود. اما درمان اصلی هموروئید معمولاً شامل تغییرات در رژیم غذایی، داروهای ضدالتهابی و در موراد حاد جراحی یا لیزر است.

چگونه باید از وازلین برای هموروئید استفاده کرد؟

می‌توانید مقدار کمی وازلین را بر روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. بهتر است این کار را بعد از شستشو و خشک کردن ناحیه انجام دهید.

آیا استفاده از وازلین براید درمان بواسیر عوارض جانبی دارد؟

استفاده از وازلین برای درمان بواسیر معمولاً بی‌خطر است. اما ممکن است در برخی افراد باعث تحریک یا آلرژی شود. اگر هر گونه ناراحتی یا واکنش غیرعادی مشاهده کردید، بهتر است استفاده را متوقف کنید.

چند بار در روز می‌توان از وازلین برای هموروئید استفاده کرد؟

می‌توانید چند بار در روز از وازلین برای هموروئید استفاده کنید، به خصوص پس از اجابت مزاج یا شستشوی ناحیه.

آیا وازلین می‌تواند به عنوان یک درمان جایگزین استفاده شود؟

وازلین برای هموروئید نمی‌تواند جایگزین درمان‌های پزشکی شود. اگر علائم هموروئید شما شدید است یا ادامه دارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

آیا وازلین باعث تشدید هموروئید می‌شود؟

در اکثر موارد، وازلین باعث تشدید هموروئید نمی‌شود، اما اگر پوست ناحیه آسیب‌دیده بیش از حد چرب شود، ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شود.

آیا وازلین برای هموروئید خارجی مناسب است؟

بله، وازلین برای هموروئیدهای خارجی مفید باشد، زیرا به کاهش خشکی و تحریک کمک می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سامیار می گوید

    من تقریبا یک هفته ای هست که از وازلین برای بواسیرم استفاده میکنم. دفع روو برام خیلی راحت تر کرده. قبلن خیلی اذیت می شدم

    1. admin_healing می گوید

      خرسندیم که وازلین برای بواسیر شما مفید واقع شده و اثر گذار بوده. برای شما آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.