درمان بواسیر با روغن زیتون چگونه است؟

درمان بواسیر با روغن زیتون

ما همیشه به بیماران خودمان می گوییم که روش های پیشگیری از بواسیر بسیار راحت تر از درمان آن می باشند و اگر کمی طرز زندگی و رژیم غذایی خودتان را بهبود ببخشید، قطعا تا حد زیادی از ابتلا به هموروئید جلوگیری خواهد شد.

به هر حال بواسیر یا همان هموروئید را می توانیم شایع ترین بیماری مقعدی در طول این سال ها در نظر داشته باشیم که همه ساله تعداد افرادی که به آن مبتلا می شوند بیشتر شده و دلیلش هم طرز زندگی بسیار اشتباه جوامع امروز است.

به هر حال ما در این مقاله می خواهیم روش درمان بواسیر با روغن زیتون و سایر روش های خانگی را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می توان تنها با این موارد به طور کلی بیماری را از بین برد یا نه.

در این بخش می خواهیم بهترین روش های درمان خانگی بواسیر به ویژه روغن زیتون را به شما عزیزان معرفی کنیم و ببینیم آیا واقعا تاثیر گذار هستند؟

بهتر است از ابتدا با این موضوع آشنایی پیدا کنید که این روش ها به هیچ عنوان نمی توانند جای لیزر را بگیرند و اگر دیدید که در مدت ۳ الی ۴ روز کارساز نبودند بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

درمان بواسیر با روغن زیتون

یکی از روش هایی که افراد زیادی به دنبال آن هستند و می خواهند امتحان کنند همین روغن زیتون است.

دقت داشته باشید که می بایست از نوع خوراکی این ماده استفاده کنید و مالیدن آن به نقطه بواسیری به هیچ عنوان تاثیر گذار نخواهد بود.

روغن زیتون با بهبود عملکرد دستگاه گوارش می تواند از ابتلا به بیماری های گوارشی مانند یبوست و اسهال جلوگیری کنید.

همچنین حرکات روده بزرگ و نقطه آنورکتال را تا حد زیادی بهتر می کند و دیگر فشار زیادی بر رگ های آن ناحیه وارد نخواهد شد.

درمان بواسیر با عسل

عسل از گذشته های دور تا به امروز به عنوان بهترین ماده ضد باکتریایی طبیعی شناخته می شود که می تواند هر میکروبی را در عرض چند دقیقه از بین برود.

می توانید عسل را با مواد تسکین دهنده یا ضد عفونی کننده دیگر مانند روغن درخت چای مخلوط کنید تا تاثیرش چند برابر شود و سپس بر روی ناحیه بواسیری قرار دهید.

بیماری بواسیر یا هموروئید

برای اینکه بخواهید به سراغ روش های درمان این بیماری بروید در ابتدا می بایست با شرایط بیماری و اینکه اصلا چند نوع دارد و چطور به وجود می آید آشنا شوید.

این موارد باعث می شوند که شما بتوانید یک روش درست برای درمان هموروئید خودتان استفاده کنید و اگر بخواهید تنها با کارهایی که در بستر اینترنت نوشته شده اند جلو بروید قطعا به نتیجه نخواهید رسید.

به طور کلی بواسیر به بیماری گفته می شود که در آن رگ های اطراف مقعد در اثر فشار بیش از اندازه دچار تورم و التهاب شده و ممکن است باعث ایجاد بافت زائد در یک یا چند نقطه از مقعد شود.

بواسیر پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و نمی توانید از یک روش درمان در هر شرایطی استفاده کنید.

بواسیر خودش به دو نوع بواسیر خارجی و داخلی تقسیم بندی می شود.

بواسیر خارجی به نوعی گفته می شود که در بیرون از مقعد تشکیل شده و به راحتی قابل تشخیص است.

اما بواسیر داخلی در درون مقعد ایجاد شده که روش های درمان خانگی معمولا بر روی این نوع از بیماری چندان جوابگو نیستند، چرا که نمی توانید مواد مختلف را به شکل مستقیم به ناحیه بواسیری بزنید تا اثر کنند.

این بیماری از نظر شایع بودن هیچ تفاوتی بین سن و جنس قائل نیست و می تواند در هر شخصی با هر نوع بیماری قبلی به وجود بیاید.

به دلیل رژیم غذایی نادرستی که جوان ترها دارند معمولا افرادی در سنین ۱۸ تا ۳۰ سال را مبتلا می کند.

همچنین به دلیل فعالیت سنگین تر بیشتر مردان بواسیر در مردان شایع تر است و دلیلش را می توانیم فشار بیش از حد به رگ های اطراف مقعد در نظر داشته باشیم.

هموروئید داخلی

اولین نوع هموروئید می باشد که تشخیصش کمی سخت تر از نوع خارجی بوده و معمولا با خونریزی همراه است.

بسیاری از افراد اهمیت زیادی به بیماری نمی دهند و تصور می کنند که یک مشکل ساده یا یبوست است.

اما باید بدانید که همین خونریزی ها می توانند به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات بیشتر شوند.

از آن طرف چون بواسیر داخلی درد ندارد ممکن است بیماری برای مدت طولانی از وجود بیماری در بدنش بی خبر باشد و به همین خاطر بیماری شدت بیشتری پیدا کند.

به هر حال این نداشتن درد برای بسیاری از افراد خوشایند خواهد بود که می توانندبه راحتی زندگی عادی خودشان را ادامه دهند.

البته گاهی مواقع ممکن است بواسیر داخلی هم با درد همراه باشد و اگر اینطور بود می بایست سریعا به پزشک مراجعه کنید تا مبادا دچار عفونت یا بیماری شدیدتری شده باشید یا اینکه فیشر به وجود آمده باشد.

خود بواسیر داخلی در ۴ شدت مختلف ایجاد خواهد شد که هر کدام از آن ها را می بایست با یک روش خاص درمان کنید :

هموروئید داخلی از نوع ۱

در این مرحله هموروئید شدت بسیار کمی دارد و تنها رگ های مقعدی دچار التهاب و تورم شده اند و هیچ بافت اضافه ای ایجاد نمی شود.

برای درمان هموروئید خفیف می توانید از درمان های خانگی کمک بگیرید که به شکل خوراکی هستند.

هموروئید داخلی از نوع ۲

این نوع هموروئید شدت بیشتری دارد و بافت اضافه تشکیل خواهد شد.

خونریزی که فرد خواهد داشت به مرور زمان بیشتر شده و از ان طرف بافت دچار افتادگی می شود که در هنگام نشستن یا انجام فعالیت های سنگین دچار بیرون زدگی از مقعد خواهد شد.

البته بعد از چند دقیقه دوباره به داخل باز خواهد گشت و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.

درمان بواسیر با روغن زیتون در این مرحله مفید خواهد بود و می توانید در رژیم غذایی خودتان اضافه اش کنید.

هموروئید داخلی نوع ۳

سومین نوع بواسیر که شدید به حساب می آید و باید در صورت مشاهده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در این شدت بافت دارای افتادگی خود به خود به مکان اولیه اش باز نخواهد گشت و باید با دست این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که این عمل به هیچ عنوان درد آور نخواهد بود و اگر درد داشتید باید کمی نگران باشید.

هموروئید داخلی نوع ۴

شدیدترین نوع بواسیر داخلی به حساب می آید که باعث خونریزی شدید در بیمار شده و هیچ راه درمانی به جزو لیزر و تیغ جراحی ندارد.

البته ممکن است در این مرحله بدن و زخم دچار عفونت شده باشد و برای دانستن این موضوع باید آزمایش دهید یا پزشک ناحیه مورد نظر را معاینه کند.

هموروئید خارجی

همانطور که از نام این بیماری پیداست در خارج از بدن یا همان مقعد ایجاد می شود و همین موضوع باعث شده است که راحت تر قابل تشخیص باشد و از آن طرف بتوان با روش های خانگی درمانش کرد.

البته این را بدانید که اگر شدت بیماری زیاد باشد مواد طبیعی یا طب سنتی رویش اثر نخواهند داشت و می بایست از روش های پیشرفته تر مانند لیزر کمک بگیرید.

هموروئید خارجی بر عکس نوع داخلی به هیچ عنوان خونریزی نخواهد داشت و از آن طرف درد به نسبت زیادی دارد.

به صورت که ممکن است میزان درد آنقدر زیاد شود که پزشک نتواند معاینه جسمانی را به خوبی انجام دهد و به همین دلیل مجبور باشد از داروی بی حسی برای این کار استفاده کند.

این حرف ما را در ذهن داشته باشید که اگر ناحیه بواسیری خونریزی داشت باید سریعا به دنبال راهی برای درمانش باشید! چرا که احتمال دارد بیماری های دیگر یا عفونت ها به زودی در بدن ایجاد شوند.

دلایل ابتلا به هموروئید

قبل از اینکه به سراغ موارد برویم باید این موضوع را به شما بگوییم که در حال حاظر هیچ دلیل خاص و مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و مواردی که در سایت های مختلف می خوانید همگی از موارد احتمالی هستند که باعث تشدید یا ایجاد بیماری می شوند.

به هر حال اغلب بیماری های مقعدی به همین شکل بوده اند و نیازی به تعجب نیست!

اولین و مهم ترین دلیل ابتلا به همورئید را می توانیم بیماری های گوارشی یعنی یبوست و اسهال در نظر داشته باشیم.

زمانی که بیمار دچار یبوست شده است,مدفوع برای بیرون آمدن به مشکل می خورد و همین موضوع می تواند فشار زیادی بر دیواره مقعد و در نتیجه رگ ها ایجاد کند یا حتی باعث بروز بیماری فیشر شود.

دومین مورد مصرف بسیار کم فیبرهای گیاهی می باشد که به سرعت در حال افزایش بوده و اگر با همین روند پیپش برویم درصد زیادی از مردم دچار بواسیر خواهند شد.

زمانی که فرد فیبر کمی مصرف می کند دستگاه گوارش در عملکرد خود دچار اختلال می شود و نمی تواند به خوبی عمل دفع را انجام را انجام دهد.

اکثر کودکان بعد از خوردن غذا به سرعت شروع به بازی و فعالیت های سریع می کنند که این کار آسیب جدی به عملکرد روده بزرگ خواهد زد.

اگر روده بزرگ نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و حرکاتش نامنظم شوند مدفوع به خوبی تشکیل نمی شود و یبوست رخ خواهد داد.

کارمندان و کسانی که به مدت زیادی یک جا می نشینند باید بدانند که در خطر ابتلا به بواسیر قرار دارند.

زمانی که فرد برای بیش از ۲ ساعت بر روی یک سطح ثابت می نشیند رگ های مقعدی فشار زیادی را تحمل می‌کنند که گاهی از حد توانشان خارج شده و دچار تورم و التهاب و در نتیجه بواسیر می شوند.

درمان بواسیر با روغن زیتون

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب