درمان بواسیر با سرکه چگونه است؟

سرکه یکی از مواد خوراکی – دارویی مورد استفاده تمام افراد به حساب می آید که از سال های بسیار دور به کار گرفته میشد و امروزه هم شاهد این مورد هستیم.

در نظر داشته باشید که سرکه در انواع مختلف خانگی و صنعتی ساخته می شود که منظور ما در این مقاله نوع دست ساز است که قابل نوشیدن هم می باشد.

قبل از اینکه بخواهیم نحوه انجام این کار را به شما بگوییم، بهتر است کمی با خود بیماری و اینکه کدام خاصیت سرکه باعث این عملکرد می شود را بررسی کنیم!

پس تا آخر همراهمان باشید تا متوجه شوید که آیا درمان بواسیر با سرکه امکانپذیر است یا خیر.

درمان بواسیر با سرکه

در نظر داشته باشید که منظور پزشکان از سرکه، سرکه سیب است که می توانید آن را از فروشگاه ها و عطاری ها تهیه بفرمایید.

سرکه های خوراکی چندان اثر نخواهند داشت و از آن طرف ممکن است شدت بیماری را افزایش دهند و بافت تورم بیشتری پیدا کند.

برای این کار شما دو راه بیشتر ندارید که عبارتند از :

  • دو الی سه قاشق غذا خوری سرکه سیب را یک لیوان آب ترکیب کرده و ۲ – ۳ بار در روز بنوشید.
  • در حالت دوم می توانید کمی از سرکه سیب را به پنبه تمیز زده و آن را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید که این کار در ابتدا می تواند درد زیادی را به شما منتقل کند.
    حتما باید محل بیماری به طور کامل تمیز باشد!

بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر که نام علمی آن هموروئید است,یکی از بیماری های شایع مقعدی به حساب می آید که در سال های اخیر توانسته تعداد زیادی از افراد را به خود مبتلا کند و دلیل این افزایش آمار هم می توانیم رژیم غذایی بسیار نامناسب و فعالیت اندک در نظر بگیریم که جوان ها و کودکان ما را احاطه کرده اند.به همین خاطر در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال جلوگیری از ایجاد این بیماری باشید که کار بسیار راحتی بوده و نیاز به هیچ هزینه اضافی هم نخواهد داشت.اما شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که اصلا چه مشکلی می تواند باعث ایجاد بواسیر شود؟ در جواب باید بگوییم که ایجاد فشار بیش از حد به رگ های تحتانی – مقعدی بدن به مرور زمان باعث تورم و بزرگی آنها می شود که اگر به دنبال درمان نباشید,به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر شده و تا جایی می رسد که باعث افتادگی بافت می شود.

یکی از موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که خود بیماری بواسیر در دو نوع خارجی و داخلی ایجاد شده که هر کدام از این دو یک سری علائم مخصوص به خودشان را دارند که خوشبختانه هیچ تاثیری در نحوه درمان ندارند.برای درمان بواسیر با سرکه بهتر است قبل از هر چیزی نوع آن را متوجه شوید! چرا که برای نوع خارجی کار راحت بوده و فرد می تواند به صورت مستقیم بر روی ناحیه مورد نظر سرکه بزند.

بواسیر داخلی

در نوع داخلی آن خبری از درد نیست و اغلب بیماران با خونریزی به مطب می آیند که کاملا عادیست.البته این خونریزی در روزهای اول به نسبت کم بوده و کمتر کسی متوجه آن خواهد شد,اما به مرور زمان شدت آن بیشتر می شود و گاهی مواقع باعث کم خونی مزمن و تعضیف بدن بیمار خواهد شد که در این مرحله حتما باید لیزر انجام شود که مبادا محل تورم دچار عفونت شود.متاسفانه همین درد نداشتن باعث شده است که بسیاری از افراد آن را جدی نگیرند و سعی کنند با روش های منسوخ شده و خانگی,به طور کامل از بین ببرند که این کار غیر ممکن است.

اما این تمام ماجرا نیست و خود هموروئید داخلی بر اساس میزان خونریزی و علائم,به ۴ نوع مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

بواسیر داخلی نوع اول : در مرحله اول که هنوز بیماری پیشرفت زیادی نداشت ه وخونریزی آن بسیار کم است,خبری از بیرون زدگی بافت نیست و شما خون را می توانید به شکل رگه های بسیار کوچک بر روی مدفوع مشاهده کنید.پیشنهاد ما این است که در ابتدا برای شروع درمان خانگی با پزشک مشور کنید که اگر مناسب شما بود,این کار شروع شود.

بواسیر داخلی نوع دوم : اگر یک مرحله جلوتر برویم، شاهد این خواهیم بود که مقدار خونریزی افزایش پیدا کرده و بافت متورم دچار افتادگی خواهد شد. البته این افتادگی تنها در هنگام نشستن یا انجام فعالیت های سنگین خودش را نشان خواهد داد و بعد از مدتی به حالت اول باز می گردد. اگر می خواهید با روش های سنتی این بیماری را از بین ببرید,باید بدانید که کار سختی پیش رو دارید و ممکن است به طور کامل اثر نکند.

بواسیر داخلی نوع سوم : برای درمان بواسیر با سرکه در این مرحله به هیچ عنوان اقدام نکنید که تنها وقتتان تلف خواهد شد، سرکه شاید برای مراحل اولیه کارساز باشد ولی زمانی که بافت بیرون افتاده شدت بیشتری پیدا می کند و خونریزی زیاد می شود، کارایی نخواهد داشت. همچنین بافت افتاده را باید با دست به داخل فشار دهید که ممکن است خونریزی را افزایش دهد.

بواسیر داخلی نوع چهارم : در این مرحله دیگر هیچ راهی به جز لیزر یا جراحی سنتی وجود ندارد و مقدار خونریزی به حدی رسیده است که بدن را تضعیف می کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که بافت افتاده را نمی توانید به داخل برگردانید و در طول شبانه روز در همان حالت خواهد ماند.

بواسیر خارجی

بواسیر خارجی همانطور که مشخص است,در ناحیه خارجی بدن تشکیل شده و از این رو دسترسی زیادی به آن خواهیم داشت.

این مورد دقیقا برعکس نوع داخلی بوده و معمولا با درد همراه بوده و اگر متوجه خونریزی شدید، ممکن است هر دو نوع بواسیر را همزمان داشته باشید یا بیماری دیگری به وجود آمده باشد که شما از آن بی خبر هستید.

درمان بواسیر با سرکه

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب