7 پماد زگیل تناسلی که برای شما مفید خواهند بود

در این مقاله برای شما انواع مختلف پماد زگیل تناسلی را معرفی می کنیم. پمادهای مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که همگی آنها را برای شما بیان می کنیم. اگر در بدن خود زائده های گوشتی مشاهده کرده اید در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله تصاویر و توضیحاتی برای درک و بهبود این مشکل را به شما ارائه می کنیم.

پماد زگیل تناسلی

زگیل ها زائده هایی هستند که گل کلمی شکل هستند. یکی از بیماری هایی است که مسری است و به سادگی قابل انتقال هستند. آنچه رایج است شیوع این بیماری بصورت زگیل تناسلی، زگیل مقعدی و انتشار در دهان افراد است. زیرا این اعضای بدن در رابطه جنسی پر استفاده هستند. این بیماری از ویروس hpv یا همان ویروس پاپیلومای انسان نشات می گیرد. نحوه انتقال این ویروس لمس زگیل های بدن بیمار است. برای درمان این بیماری از چند روش استفاده می شود. پماد زگیل تناسلی، روش های خانگی، واکسن و لیزر درمانی.

زگیل ها ممکن است که مدت ها در بدن فرد زنده باشند و بصورت نهفته باقی بمانند و پس از مدتی مثلا 6 ماه بعد از ابتلا خود را نشان دهند. پماد زگیل تناسلی هایی که در این بخش معرفی می کنیم می توانند به شما در کنترل این بیماری کمک کنند. عملی بودن و اثر گذاری این پمادها 100% نیست اما در صورتی که با پزشک در ارتباط باشید می تواند منجر به درمان زگیل مقعدی شود. زیرا پزشک مراحل مختلف درمان را زیر نظر خواهد داشت. داروهای شما را در صورت نیاز تغییر خواهد داد. حتی اگر نیاز باشد برای شما لیزردرمانی را تجویز می کند.

پماد آلدارا برای زگیل تناسلی

معرفی انواع پماد زگیل تناسلی

  • پماد پودوفیلوکس
  • پماد پودوفیلین
  • پماد فلوروراسیل
  • پماد آلدرا
  • پماد سینکاتچینز یا ورجین
  • محلول اسید سالیسیلیک
  • محلول اسید تری کلرواستیک

این پماد ها را که در این بخش معرفی کردیم در بخش های بعدی به صورت تک به تک برای شما کاربران توضیح می دهیم و نکات و خصوصیات آنها را برای شما بیان می کنیم. لازم است که این توضیحات با دقت مطالعه شوند. زیرا برخی از داروها دارای عوارض یا موارد منع مصرف هستند. برای مثال برخی از داروها برای خانم های باردار مضر است و نباید مصرف شود.

پماد پودوفیلوکس

بروز عوارضی مانند التهاب پس از مصرف پماد زگیل تناسلی اجتناب ناپذیر است. در صورتی که پیش از استفاده از این پماد پوستتان را خشک نمایید می توانید عوارض این پماد را به کمترین میزان ممکن برسانید. برای استفاده از پماد پودوفیلوکس می توانید از تکه ای پنبه استفاده کنید. پنبه را به پماد آغشته و بر محل مورد نظر قرار دهید. همینطور می توانید پماد را بر روی انگشت خود بمالید و روی پوست ماساژ دهید.

پماد پودوفیلین

در این بخش یکی دیگر از انواع پماد زگیل تناسلی را به شما معرفی می کنیم. این پماد پودوفیلین نام دارد. پماد پودوفیلین یک محلول موضعی است که برای درمان زگیل تناسلی استفاده می‌ شود. این دارو با جلوگیری از تقسیم سلولی سلول‌ های آلوده به زگیل، به از بین بردن آن‌ ها کمک می‌ کند. همچنین، استفاده از پودوفیلین عوارض کمتری نسبت به روش‌ های دیگر مانند کرایوتراپی دارد. برای اینکه از این پماد نتیجه بهتری بگیرید بهتر است که با پزشک خود مشورت نمایید.

پماد پودوفیلین

پماد فلورواوراسیل

پماد زگیل تناسلی دیگری که در این بخش معرفی می شود فلورواوراسیل است. از پماد زگیل تناسلی فلورواوراسیل برای بهبود ضایعات پوستی، به ویژه کراتوز اکتینیک و سرطان های پوست غیر ملانوما و زگیل ها استفاده می شود. با هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی پوست این پماد عمل می کند. این داروی شیمی درمانی موضعی اغلب توسط پزشکان تجویز می شود.

پماد آلدرا

آلدرا یک پماد زگیل تناسلی است که توسط بیماران استفاده می شود. نام دیگر پماد آلدارا کرم ایمیکیمود یا ایمی کیمود است. آلدارا یک پماد موضعی است که برای درمان چندین بیماری پوستی از جمله زگیل تناسلی و مقعدی، کراتوز اکتینیک و کارسینوم سلول بازال، ضایعات سرطان پوست و سایر مشکلات و عوارض پوستی استفاده می‌ شود. این به عنوان یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی و به عنوان آگونیست TLR-7 عمل می کند. از این طریق به تحریک سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این ضایعات پوستی کمک می کند.

عملکرد این پماد زگیل تناسلی به گونه ای است که با افزایش قدرت دستگاه ایمنی بدن به درمان بیماری کمک می نماید. جهت درمان شب ها یک لایه نازک از این پماد را بر روی موضع استعمال نمایید. ۶ ال ۱۰ ساعت بعد موضع مورد نظر را با آب و صابون بشویید. برای نتیجه گیری بهتر از این درمان خانگی زگیل مقعدی لازم است که این روش های درمانی زیر نظر پزشک باشند تا در صورت لزوم تغییرات در روش ها و داروها اعمال شود.

پماد سینکاتچینز یا ورجین

ورجین نام دیگری از پماد سینکاتچینز است. سینکاتچینز یا ورجین جزو پماد زگیل تناسلی و زگیل مقعدی است. اما پماد ورجین خود ویروس HPV را از بین نمی برد. بلکه به درمان و رفع زگیل کمک می کند. این کرم برای زگیل هایی که در داخل، خارج یا اطراف ناحیه مقعد و در ناحیه تناسلی قرار دارند تجویز می شود. پس این پماد زگیل تناسلی را بر روی محل هایی از بدن همچون واژن و مقعد که به طور طبیعی دارای رطوبت هستند قرار ندهید. بلکه در اطراف موضع استفاده کنید.

پماد سینکاتچینز/ پماد ورجین

محلول اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک اسید آلی است که به عنوان یک داروی موضعی برای درمان مشکلات پوستی مانند زگیل و سایر بیماری‌ های پوستی استفاده می‌ شود. این محلول به خاطر خاصیت کراتولیتیک و خورنده‌اش، به تدریج زگیل‌ ها را از بین می‌ برد. البته این استفاده را بخاطر هم موضوع بودن بیان کردیم اما این محلول استفاده های دیگری دارد. برای مثال می توانید برای درمان عفونت های قارچی روی پوست مثل تینه آ و آکنه ولگاریس، شوره های سر، التهاب های سبوره ای روی پوست سر و همینطور برای بهبود پسوریازیس، بهبود عقربک، درمان میخچه و… از آن استفاده کنید.

این دارو که جزو پماد زگیل تناسلی محسوب می شود، موجب حل شدن زگیل های تناسلی می‌ گردد. قبل از اینکه از این محلول استفاده کنید بهتر است که آن بخش از بدن را بشویید. سپس خشک کنید بعد اقدام به استفاده از محلول کنید. می‌ توانید این محلول را با استفاده از پنبه بر روی موضع بمالید و دو مرتبه در روز انجام دهید. از تماس این محلول با نواحی واژن، مقعد و نواحی مخاطی بدن بپرهیزید. افرادی که باردار هستند و فرزند شیر خوار دارند یا به بیماری قلبی یا دیابت دارند باید احتیاط کنند. زیرا این دارو مناسب آنها نیست. پس تنها با تجویز و اطلاع پزشک استفاده شود.

راه های انتقال ویروس hpv

محلول اسید تری کلرواستیک

تری کلرواستیک اسید (TCA) در درمان زگیل، به ویژه زگیل های کوچک در مناطق مرطوب موثر است. از طریق انعقاد شیمیایی پروتئین ها عمل می کند که به از بین بردن زگیل ها کمک می کند. این محلول زگیل های تناسلی را می سوزاند و از بین می برد. به این صورت به بهبود بیماران کمک می کند. پس آگاه باشید که این محلول بسیار قدرتمند است. پس توصیه می شود قبل از استعمال این دارو با یک متخصص مشورت کنید تا از ایمنی و اثربخشی برای وضعیت خاص خود اطمینان حاصل کنید.

غیر از پماد زگیل مقعدی، روش های خانگی و استفاده از واکسن گارداسیل هم برای این بیماری وجود دارد. اما تشخیص روش درمانی به عهده پزشک است که از چه روشی استفاده نماید. پیشنهاد ما به شما جهت درمان و نابودی کامل لیزر زگیل تناسلی است. درمان زگیل تناسلی به روش لیزر در مقایسه با سایر روش های درمان همراه با مزیت های زیادی است.

به نقل از medicinenet

اگر به زگیل تناسلی مبتلا شده اید، پزشک شما چند گزینه برای درمان دارد. پماد، لیزر و واکسن . سریعترین راه برای از بین بردن آنها از طریق جراحی یا لیزر است. برخی از پزشکان ممکن است از جریان الکتریکی یا لیزر درمانی برای سوزاندن زگیل استفاده کنند.

مرکز تخصصی درمان بیماریهای کولورکتال

کلینیک تخصصی هیلینگ کولورکتال ( Healing Colorectal ) مرکز تخصصی درمان بیماری ها با لیزر است. کادر درمانی و مشاورین کلینیک هیلینگ کولورکتال بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید. در این مقاله 7 پماد زگیل تناسلی به شما معرفی کردیم که می توانند به روند درمان بیماری شما کمک کنند. لطفا سوالات و نظرات خود را در مورد پماد زگیل مقعدی برای ما در انتهای این صفحه کامنت کنید. از همراهی شما با این مقاله متشکریم.

سوالات متداول

پماد زگیل تناسلی چیست؟
پماد زگیل تناسلی معمولا حاوی مواد فعال است که به درمان زگیل‌ های ناشی از ویروس HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) کمک می‌کند. این پماد ها می‌ توانند به کاهش اندازه و تعداد زگیل‌ ها کمک کنند.

چگونه باید از پماد زگیل تناسلی استفاده کرد؟
برای استفاده از پماد، معمولا باید آن را به‌طور مستقیم روی زگیل‌ ها بمالید. دستورالعمل‌ های دقیق را از پزشک یا روی بسته‌بندی محصول دنبال کنید.

آیا پماد زگیل تناسلی عوارض جانبی دارد؟
بله، ممکن است عوارض جانبی مانند سوزش، خارش یا قرمزی پوست ایجاد کند. در صورت بروز عوارض شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا این پماد ها زگیل‌ ها را به‌طور کامل از بین می‌برند؟
پماد ها می‌توانند به کاهش زگیل‌ها کمک کنند، اما ممکن است نتوانند به‌طور کامل ویروس HPV را از بین ببرند. در برخی موارد، زگیل‌ ها ممکن است دوباره ظاهر شوند.

آیا استفاده از پماد نیاز به تجویز پزشک دارد؟
بله، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع پماد، با پزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه درمانی برای شما مشخص شود.

آیا این پماد ها برای همه افراد مناسب هستند؟
خیر، برخی افراد ممکن است به مواد موجود در پماد حساسیت داشته باشند یا شرایط خاصی داشته باشند که استفاده از آن‌ ها را منع کند. مشاوره پزشکی ضروری است.

آیا درمان زگیل تناسلی فقط با پماد امکان‌پذیر است؟
خیر، علاوه بر پماد، روش‌ های دیگری مانند جراحی، کرایوتراپی و لیزر نیز وجود دارند که ممکن است برای درمان زگیل تناسلی مناسب باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.