درمان هموروئید با عسل و آلوئه ورا چگونه است؟

زمانی که ما به دنبال موضوعی برای نوشتن مقاله بودیم، متوجه این موضوع شدیم که بسیاری از شما عزیازن به دنبال روش درمان هموروئید با عسل یا حتی آولئه ورا هستید و از این رو تصمیم گرفتیم که مقاله ای در این رابطه قرار دهیم که دیگر کسی دچار مشکل نشود.

یک موضوعی را از همان ابتدا باید بگوییم که روش های درمان خانگی به هیچ عنوان نمی توانند بیماری را از بین ببرند و بیشتر برای جلوگیری از افزایش شدت و کنترل به کار می روند.

به همین خاطر نباید انتظار بالایی از آنها داشته باشید و ما هم سعی کردیم که به طور کامل این موضوع را باز کنیم تا شما هم متوجه شوید که موضوع از چه قرار است!

درمان هموروئید با عسل و آلوئه ورا

عسل یک ماده شفا بخش

همه ما می دانیم که عسل خواص بسیار زیادی دارد و در گذشته های بسیار دور که خبری از دارو و عمل های جراحی نبود، از آن به عنوان ضد عفونی کننده و تسکین کننده استفاده می کردند و تا همین امروز هم در برخی از روش های درمان سنتی کاربرد دارد.

البته این موضوع را باید بدانید که عسل باید به شکل کاملا طبیعی باشد و به هیچ عنوان از انواع بسته بندی شده موجود در سوپر مارکت ها کمک نگیرید که اغلب شکر و مواد دیگر هستند.

متاسفانه بسیاری از عزیزان از همین سوپر مارکت ها خریداری می کنند که نتیجه عکس می دهد و باعث افزایش شدت بیماری و در نتیجه مشکلات دیگر خواهد شد.

اصلی ترین کاری که عسل می تواند برای شما انجام دهد، جلوگیری از عفونت و ایجاد زخم می باشد و از آن طرف هم کمک زیادی به ضد عفونی کردن نواحی مختلف بدن هم می کند.

عسل طبیعی آنقدر خواص دارد که اگر بخواهیم تمام آنها را به شکل کامل بررسی کنیم، طول این مقاله از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر خواهد شد و قطعا شما عزیزان صبر و حوصله خواندن آن را نخواهید داشت.

اما مهمترین خواش عسل

خاصیت آنتی باکتریال : نکته مثبتی که در رابطه با این بخش می توانیم بگوییم این است که هم خاصیت ضد باکتریایی دارد و هم اینکه باکتری ها را در سریع ترین زمان ممکن از بین خواهد برد (البته به گونه باکتری هم بستگی دارد).به هر حال طبق آزمایش های انجام شده,این اثر کشندگی باکتری ها بیشتر بر نوع گرم مثبت می باشد.

تقویت حافظه : یکی از مهمترین موارد و خاصیت های مرتبط با عسل,کمک آن به حافظه فرد و جلوگیری از ایجاد آلزامیر می باشد که برای کودکانی که درس می خوانند هم گزینه بسیار مناسبی است.به همین دلیل است که همیشه گفته می شود,برای صبحانه افراد کنکوری از این ماده استفاده کنید.دلیل اصلی این مورد هم وجود حجم زیادی از آنتی اکسیدان ها در عسل بوده که یکی از مواد اصلی مورد نیاز مغز به حساب می آیند.شما می توانید عسل را به شکل خام یا در چایی استفاده کنید و هیچ تفاوتی در نحوه مصرف وجود ندارد.

تقویت سیستم ایمنی : این مورد برای تمام بیماری ها یا حتی افرادی که هیچ بیماری خاصی ندارند هم کاربرد دارد.دلیل اصلی اینکه می گوییم تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد,این است که باکتریهای نقاط مختلف بدن را تا حد امکان از بین برده و همین مورد می تواند فعالیت گلبول های سفید را کاهش دهد.بسیاری از افراد مسن یا کسانی که به بیماری های مختلف مبتلا هستند,روزانه یک لیوان شیر عسل می خورند!

بهبود سیستم گوارشی : سیستم گوارشی یکی از حساس ترین سیستم های بدن در هنگام التبا به بیماری های نشیمنگاهی به حساب می آید که اگر دچار مشکل شود,می تواند شدت بیماری را افزایش داده یا حتی موارد جدیدی به وجود بیاورد.یکی از اصلی ترین موارد,یبوست و اسهال می باشد که یبوست بیشتر آسیب زا بوده و در هنگام دفع فشار زیادی به دیواره نواحی تحتانی بدن وارد می کند.اگر یادتان باشد,گفته بودیم که دلیل اصلی ایجاد بواسیر همین فشارهای بیش از حد هستند که گاهی مواقع شدتشان بیش از حد تحمل بافت بوده و بواسیر ایجاد می شود.

بررسی گیاه آلوئه ورا

همه ما قطعا در طول زندگی خود، یکبار از این گیاه مصرف کرده ایم که هم خاصیت دارویی دارد و هم غذایی!

اما باید بدانید که بسیاری از افراد این ماده را به عنوان یک داروی موثر در درمان یا کنترل بیماری بواسیر در نظر می گیرند که ما هم تایید می کنیم.

آلوئه ورا در طول ۶۰۰۰ سال پیش، کمک زیادی به بشر کرده است و توانسته در زمان جنگ به عنوان یک ماده ترمیم کننده عمل کند که شاید جان هزاران نفر را نجات داده است.

مصرف این گیاه در مواردی مختلفی است، برای مثال بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد آرایشی بهداشتی از آن به عنوان نرم کننده یا ترمیم کننده پوست استفاده می کنند.

اما این تمام ماجرا نیست و ما در زمینه بیماری های آنورکتال و کلورکتال، کمک زیادی از این ماده دارویی می گیریم که تاثیر چشم گیری در جلوگیری از افزایش التهاب یا ایجاد زخم دارد.

البته برخی از پزشکان می گویند که آولئه در کنترل درد هم کاربرد دارد و به همین خاطر بیماران آرتروزی در طول دوره درمانی خود استفاده می کنند.

برای مصرف آلوئه ورا تنها کافیست ژل آن را به ناحیه بواسیری زده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.

درمان هموروئید با عسل و آلوئه ورا

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب