پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی موثر است؟

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

شقاق مقعدی یا همان فیشر یکی از بیماری های بسیار دردناک آنورکتال به حساب می آید که سالانه هرازان نفر به آن مبتلا می شوند که از این تعداد بسیاری برای درمان نیاز به لیزر یا عمل جراحی خواهند داشت.

اما قبل از این کارها می توانید با پزشک متخصص صحبت داشته باشید تا شاید بتواند با روش های دارویی یا خانگی این بیماری را از بین ببرد و دیگر نیازی به لیزر نباشد.

به هر حال ما در این مقاله می خواهیم نحوه استفاده از پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می توان با این داروی ساده بیماری را به طور کلی از بین برد یا نه!

پماد تتراساکلین چیست؟

قبل از اینکه بخواهید به سراغ مصرف این دارو برای درمان بیماری های مقعدی بروید می بایست با نحوه کار پماد و اینکه چه کسانی نباید مصرف کنند آشنا شوید.

تتراسایکلین به دارویی از خانواده آنتی بیوتیک ها گفته می شود که اغلب برای درمان بیماری های پوستی کاربرد دارد.

در بسیاری از مواقع تتراسایکلین را با داروهای دیگر تجویز می کنند تا اثرش بیشتر شود و این کاملا به نوع و شدت بیماری خواهد داشت.

آلرژی به تتراسایکلین

معمولا بر روی داروهای بدون نسخه یک متنی وجود دارد که نشان می دهد دارو برای چه کسانی مضر می باشد.

به هر حال ما نمی توانیم این مورد را بگوییم و می بایست به شکل حضوری پزشک سوابق شما را بررسی کند تا مبادا دچار حساسیت شوید.

به هر حال خانم های باردار و کودکان می بایست حتما زیر نظر پزشک مصرف داشته باشند.

تداخل دارویی با تتراسایکلین

قبل از استفاده پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی می بایست با داروهایی که تداخل ایجاد می کنند آشنا شوید.

به طور کلی بهتر است تتراسایکلین را با آنتی بیوتیک های دیگر مصرف نکنید و اگر هم می کنید حتما زیر نظر پزشک باشد.

علت تجویز تتراسایکلین

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که اصلا این پماد چه کمکی می تواند به بیماری های مقعدی ما بکند و آیا تا به حال جواب گرفته است؟

دقت داشته باشید که شقاق همان زخمی است که در ناحیه نزدیک به سوراخ مقعد ایجاد می شود و بسیار دردناک است و می‌تواند در اثر عفونت گسترش پیدا کند.

در اینجا می توان از تتراسایکلین برای کنترل میزان درد و عفونت استفاده کرد و در اغلب مواقع نتیجه بخش بوده است.

البته باید بدانید که به هیچ عنوان نمی تواند بیماری فیشر را با این روش درمان کنید و اگر هم کارساز باشد بیماری بعد از مدتی دوباره ظاهر خواهد شد.

در حال حاظر بهترین راه درمان شقاق مقعدی لیزر کردن است که حدود ۲۰ دقیقه طول خواهید کشید و بیماری هیچگونه درد و خونریزی نخواهد داشت.

بیماری شقاق مقعدی

قطعا بسیاری از شما عزیزانی که دارید این مقاله را می خوانید به طور کامل یا حتی جزئی با این بیماری آشنا نیستید و همین موضوع باعث شده است نتوانید از روش های درمان مختلف استفاده کنید.

شقاق یا فیشر به بیماری گفته می شود که در آن یک زخم یا خراش بر روی ناحیه حساس سلولی مقعد ایجاد می شود که این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

خود بیماری فیشر به دو نوع فیشر حاد و مزمن تقسیم بندی می شود که فیشر حاد به بیماری قبل از هفته ۱۲ ام گفته می‌شود و اگر بیشتر از آن طول بکشد فیشر مزمن نامیده می شود.

اگر شدت بیماری زیاد باشد از نوع مزمن به حساب بیاید و می بایست برای درمان از روش های عمل یا لیزر استفاده کنید تا مبادا بیماری گسترش پیدا کند.

این بیماری می تواند به دلایل مختلفی به وجود بیاید که باهم بررسی می کنیم.

دلایل ایجاد فیشر یا شقاق

دقت داشته باشید که تمام این دلایلی که برای شما عزیزان آورده ایم ممکن است در ظاهر شدن بیماری نقش داشته باشند و نکته این است که هنوز هیچ عامل خاصی برای فیشر کشف نشده است.

افرادی که یبوست یا اسهال دارند بیشتر دچار شقاق خواهند شد.

در یبوست مدفوع بسیار سخت خواهد شد و در هنگام بیرون آمدن از مقعد ممکن است باعث ایجاد آسیب به دیواره شود و در نتیجه شقاق به وجود بیاید.

یکی دیگر از دلایل را می توانیم بلند کردن اجسام سنگین در نظر داشته باشیم که بیشتر در مردان دیده می شود.

متاسفانه روز به روز میزان مصرف فیبرهای گیاهی که در سبزیجات و میوه وجود دارد در حال کاهش بوده و همین موضوع می‌تواند به مرور زمان باعث ایجاد بیماری یبوست و در نتیجه فیشر شود.

دقت داشته باشید که فیبر می تواند عملکرد دستگاه گوارش را تا حد زیادی بهبود ببخشد و اگر مصرف نکنید دقیقا عکس همین موضوع روی خواهد داد.

کسانی که سابقه عمل جراحی یا زایمان داشت اند بیشتر در معرض ابتلا به فیشر قرار دارند و به همین علت می بایست بیشتر از افراد دیگر مراقب رفتار و رژیم غذایی خودشان باشند.

نحوه مصرف پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

برای شروع شما می بایست دست های خودتان را به خوبی با آب و صابون بشویید و الکل بزنید تا تمام باکتری ها از بین بروند.

در مرحله بعد می بایست ناحیه فیشر مقعد را با آب تمیز کنید و سپس یک بند انگشت از پماد را بر روی انگشت خود بریزید و به آرامی بر روی ناحیه مورد نظر بمالید.

البته می توانید از دستکش های جراحی یا نایلونی برای این کار استفاده کنید تا احتمال انتقال عفونت به صفر برسد.

نکته آخر اینکه نباید مصرف دارو را بعد از چند روز نگه دارید و این کار باعث خواهد شد که بیماری دوباره باز گردد.

به همین خاطر با توجه به شدت و نوع فیشر می بایست حداقل ۲ هفته مصرف مداوم داشته باشید.

آقایون و خانم های عزیز لطفا اگر به این بیماری مبتلا شده اید بدون هیچگونه خجالتی به پزشک مراجعه کنید تا از به وجود آمدن بیماری های شدیدتر آنورکتال جلوگیری شود.

به طور کلی از این پماد و سایر داروها برای جلوگیری از افزایش شدت بیماری استفاده می شود و به هیچ عنوان نباید انتظار درمان کلی بیماری را داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب