تشخیص بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان

گوشت اضافه مقعدی

بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان به صورت طبیعی و در طول عمر افراد ممکن است رخ دهد. بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان در اثر ایجاد و رشد یک زائده گوشتی در اطراف دریچه مقعد ایجاد می شود. این زائده گوشتی بواسیر یا شقاق مقعدی نیست، اما بر اثر ابتلا به یکی از اینها و عدم درمان به موقع، امکان ایجاد گوشت اضافه در مقعد بیشتر می شود. این زائده گوشتی غیر سرطانی است و تهدیدی برای زندگی محسوب نمیشود ولی میتواند روند زندگی شما را با اختلال مواجه کند.

به نقل از مدیکال نیوز تودی :

بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی در اصل، رشد غیر سرطانی پوست اضافی هستند که در اطراف مقعد یا رکتوم ایجاد می شوند. اندازه آنها معمولاً چند میلی متر یا کمتر است و به رنگ پوست یا کمی تیره تر هستند. در صورت ابتلا، جراحی با لیزر می تواند به سادگی می تواند آنها را حذف کند.

علائم بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی

گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان در ظاهر های بسیار مختلفی در افراد به وجود می آید. اغلب آن ها سایز بسیار کوچکی دارند.  اما گاهی نیز در اندازه های بزرگ نیز در افراد به وجود می آیند. این زائده ها در اطراف مقعد به وجود می آیند. در صورتی که به آنها توجه نشود در گذر زمان با خارش و سوزنش نیز همراه می شوند. حتی ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشند که برای شما آنها را شرح می دهیم.

  • تحریک مقعد
  • خارش و التهاب
  • تورم و قرمزی
  • سوزش و درد
  • سنگین شدن ناحیه مقعد
  • درگیری پوست اطراف مقعد
  • بثورات پوستی قرمز رنگ
  • این زائده رنگ پوست و یا کمی تیره تر است.
  • این برآمدگی از بافت دیگر نواحی مقعد، نرم تر و شل تر است.

علت گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان

علت گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان اغلب یکی است. به طور کلی مقعد دارای پوستی نازک است. به همین خاطر از دیگر اعضای بدن حساسیت بیشتری دارد. از این رو به بیماری های مختلفی ممکن است مبتلا شود. که در ادامه برخی از علت گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان را برای شما شرح می دهیم.

علت گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان

بلند کردن اجسام سنگین

یکی از رایج ترین علت گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان، برداشتن بارهای سنگین است. این کار سبب می شود به ورید های روده و مقعد فشار سختی وارد شود. به همین جهت بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند کارگران و ورزشکارن هستند. کارگران و ورزشکارانی که بار یا وزنه های بسیار سنگین را بلند می کنند. پس در بلند کردن اجسام احتیاط کنید. بارهای بسیار سنگین را به تنهایی بلند نکنید. در صورت امکان بارها را با کمک دیگران بلند کنید.

هموروئید

هموروئید در دو نوع داخلی و خارجی وجود دارد. افراد زیادی به این بیماری مبتلا می شوند. در این بیماری همان التهاب رکتوم است که اتفاق می افتد. اگر در داخل روده این اتفاق بیفتد به آن داخلی و اگر خارج از روده (مقعد) رخ دهد به آن خارجی می گویند. در مدل خارجی هنگامی که فرد اقدام به لمس مقعد خود می کند می تواند این زائده را لمس نماید.

شقاق مقعدی

این بیماری نیز از بیماری های مرسوم در منطقه مقعد است. این بیماری ممکن است در داخل کانال روده و یا دریچه مقعد رخ دهد.  علت این بیماری وارد شدن فشار به عضلات مقعد است. در صورتی که فرد به موقع این مشکل خود را درمان نکند به احتمال زیاد شدت پیدا می کند. از این رو توصیه می شود از مقعد خود مراقبت کنید و از رابطه های مقعدی بپرهیزید. همینطور وارد کردن جسم به مقعد نیز می تواند منجر به این بیماری شود که باعث می شود افراد درد زیادی را تجربه کنند.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک تکه گوشت اضافه است که افراد ممکن است آن را با زگیل مقعدی اشتباه بگیرند. در حالی که این 2 مورد با هم تفاوت دارند. زگیل تناسلی منشا آن از ویروس HPV است. ویروس اچ پی وی از بزرگ ترین دلیل ابتلا به آن رابطه جنسی است. اگر شریک جنسی فرد دارای زگیل تناسلی باشد این بیماری به راحتی به فرد دیگر منتقل می شود.

البته این تنها دلیل ابتلا به ویروس اچ پی وی نیست. از روش های دیگری نیز منتقل می شود مثل رابطه جنسی دهانی، سرنگ مشترک بین معتادان، انتقال از مادر به فرزند با شیردهی، استفاده کردن از تیغ آلوده توسط افراد و انتقال از طریق دستگاه هایی که افراد زیادی از آنها استفاده می کنند مانند دستگاه های لیزر پوست که معمولا در مراکز زیبایی استفاده می شود.

زگیل تناسلی

دوران زایمان

در بین زنان شایع است و حدود نیمی و بلکم بیشتر از نیمی از خانم ها در زمان بارداری به بواسیر و یا حتی شقاق مقعدی مبتلا می شوند. ابتلا به این مشکل می تواند در خانم ها باعث به وجود آمدن گوشت اضافه در ناحیه مقعد شود. اگر فردی گوشت اضافه مقعدی داشته باشد و به یبوست نیز مبتلا شود دچار درد و سوزش نیز به آن افزوده می شود.

سکس مقعدی

عضلات مقعدی اصلا مناسب برقراری رابطه جنسی نیستند. در صورتی که افراد اقدام به رابطه جنسی از طریق مقعد کنند به آن آسیب وارد می شود. آسیب هایی همچون بوجود آمدن گوشت اضافه مقعدی، زخم شدن اطراف مقعد، بی اختیاری مدفوع و… . در صورت ایجاد زخم در مقعد این احتمال وجود دارد که بدن بخواهد خود را ترمیم کند. از این رو اگر چنین اتفاقی بیفتد گوشت اضافه مقعدی به وجود می آید که درمان آن لیزر است.

کرون

کرون یک بیماری است که علت آن هنوز مشخص نیست. تلاش های محققان برای یافتن منشا این بیماری هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. اما محققان این بیماری را مرتبط به دستگاه عصبی می دانند. جالب است بدانید ناحیه مقعد نیز دارای  رشته های عصبی  مختلف است. یکی دیگر از نشانه های درست بودن نظریه فوق این است که در برخی از افراد پس از وارد شدن استرس به آنها دچار اسهال می شوند. البته این بیماری می تواند باعث یبوست نیز شود. در کل می توان گفت ناحیه مقعد حساسیت بالایی دارد و باید از مقعد خودتان مراقبت کنید. کرون نیز یکی از علت بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان است.

اسهال 

در صورتی که اغلب مدفوع شما شل است باید بیشتر از خودتان مراقبت کنید. زیرا اسهال خود یکی از علل  بوجود آمدن گوشت اضافه مقعد است. علت این است که شل بودن پیاپی مدفوع باعث تحریک ناحیه مقعد می گیردد. در صورتی که با دستمال کاغذی خود را خشک نمایید، احتمال به وجود آمدن گوشت اضافه مقعدی بسیار زیاد است.

سرطان مقعد

برخی از متخصصین باور دارند که بین گوشت اضافه و سرطان رکتوم یا همان سرطان مقعد ارتباطی در کار نیست. اما در نمونه های حاد یکی از نشانه های سرطان است. پس در صورتی که با گوشت اضافه مقعدی مواجه شدید به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پس این بیماری نیز علت بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان است.

روش تشخیص بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی در زنان و مردان

گوشت اضافه مقعد با معاینه فیزیکی پزشک متخصص قابل تشخیص است. اما در صورتی که کمی پیشرفته تر باشد پزشک متخصص می تواند برای بیماران تست بیوپسی را تجویر کند. در این تست از بافت ها نمونه برداری می شود تا بتوانند به دلیل اصلی این مشکل پی ببرند.  حتی ممکن است گوشت اضافه مقعدی رشد زیادی داشته باشد و پزشک متخصص برای بیمار خود عکس برداری از روده را تجویز کند. نام دیگر عکس برداری از روده سیگموئیدوسکوپی است. پزشک می تواند با تصویری که با عکس برداری از روده به دست می آورد داخل روده بیمار را مشاهده کند.

این احتمال وجود دارد فرد گوشت اضافه روده یا همان پولیپ روده نیز داشته باشد. پس همه چیز به مراجعه شما به پزشک بستگی دارد. در صورتی که کوچک ترین علائمی از گوشت اضافه مقعدی را مشاهده کردید فورا به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی

درمان خانگی بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی

درمان خانگی گوشت اضافه مقعدی ممکن است با خطا های زیادی همراه شود. این احتمال وجود دارد که روش هایی که گفته می شود بر روی فرد اثر معکوس داشته باشد. زیرا این موارد بنیان علمی ندارد. حتی در برخی از موارد مشاهده شده که دچار تشدید بیماری می شوند. روش هایی که گفته می شود همگی روش هایی است که در طب سنتی بیان می شوند. پس پیشنهاد ما مراجعه به پزشک است.

در صورتی که دکتر متخصص تشخیص دهد که گیاه دارویی به شما کمک می کند خود آنرا به شما معرفی می کند تا از آن استفاده نمایید. اما در این بخش گیاهانی را که از نظر طب سنتی به درمان بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان کمک می کنند را به شما معرفی می کنیم.

  • در غذا های خود از فیبر و مایعات بیشتری استفاده کنید. ما در پاراگراف بعدی مقاله ای در مورد غذاهای حاوی فیبر برای این بیماری معرفی کردیم. جهت آگاهی بیشتر می توانید به آن مراجعه نمایید.
  • از سبزیجات، میوه ها، غلات استفاده نمایید
  • زمان زیادی را در سرویس بهداشتی نمانید
  • در سرویس بهداشتی از زیاد زور زدن بپرهیزید

درمان گوشت اضافه مقعدی

اولین قدم جهت درمان گوشت اضافه مفعدی مراجعه به پزشک است. شما در ابتدا باید علت عارضه را مطلع بشوید که این کار بر عهده پزشک است. بعد از اطلاع از علت بیماری باید مشورت پزشک میتوانید بهترین روش درمان را انتخاب کنید. بهتر است بدانید درمان قطعی این عارضه با روش های خانگی امکان پذیر نیست. استفاده از این روش فقط میتواند به کاهش و تسکین علامت های بیماری کمک کند و شما را به درمان قطعی نخواهند رساند.

درمان گوشت اضافه مقعدی باید توسط یک متخصص انجام شود. به دلیل نزدیکی این عارضه به محل مقعد باکتری های موجود در مدفوع می‌تواند باعث صدمه و عفونت جدی به مقعد شود. داشتن سبک زندگی سالم ، رژیم غذایی فیبردار ، مصرف آب میتواند به پیشگیری از این عارضه کمک کند. ما در مقاله غذاهای مفید برای بواسیر، انواع مواد غذایی مفید برای بیماری های مقعدی را برای شما بصورت کامل توضیح داده ایم. برای آگاهی بیشتر لطفا به مطالعه آن مقاله بپردازید. اما در کل پیشنهاد ما به شما جهت درمان گوشت اضافه مقعد، استفاده از لیزر است. زیرا پزشکان متخصص تنها راه درمان گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان را لیزر می دانند.

درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر

این زائده با استفاده از لیزر درمان می شوند. در این روش با استفاده از اشعه لیزر پر قدرت و بدون نیاز به چاقوی جراحی زائده را از روی پوست جدا می کنند. به این صورت که پزشک ایتدا ناحیه مقعد را با استفاده از دارو بی حس می کنند. با استفاده از لیزر گوشت اضافه مقعدی را می سوزانند. سپس پوست لیزر شده می افتد. این روش درمان دارای مزایای است که به برخی از آنها اشاره می کنیم .

  • سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان
  • بدون درد یا خونریزی
  • پیشگیری از عفونت زخم
  • عدم انتقال عفونت ایدز و هپاتیت
  • بدون نیاز به تعویض پانسمان
  • تحت بی حسی موضعی نه بیهوشی
  • دوره نقاهت و استراحت بسیار کوتاه
  • پیشگیری از ایجاد زخم
  • درمان در یک جلسه و در کمتر از نیم ساعت

درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر

کادر درمانی و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید. گوشت اضافه مقعد از مشکلاتی است که برخی به آن مبتلا می شوند. در این مقاله با درمان بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان آشنا شدیم. از همراهی شما متشکریم.

سوالات متداول

 

گوشت اضافه مقعدی چرا به وجود می آید ؟

دلایل اصلی به وجود آمدن گوشت اضافه مقعدی این است.

  • اسهال و یبوست
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • بواسیر یا هموروئید
  • شقاق مقعدی یا فیش
  • اصطحکاک پوست
  • سرطان مقعد
  • رابطه جنسی مقعدی
  • زگیل تناسلی
  • پولیپ روده بزرگ
  • بیماری کرون

چگونه گوشت اضافه مقعدی را تشخیص دهیم ؟

تشخیص این مورد بطور کامل با پزشک است اما بیماران می توانند در صورت مشاهده علائم با شماره های موجود در سایت جهت مشاوره با پزشک تماس بگیرید.

درمان خانگی بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی تا چه حد ممکن است ؟

درمان خانگی در اغلب موارد به صورت کامل انجام نمی شود و بصورت مکمل درمان انجام می شود. بهتر است برای درمان این مورد با پزشکان متخصص در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.