درمان فیستول با برنامه غذایی مناسب

راهکارهای مناسب برای درمان بیماری فیستول

بیماری فیستول یکی از انواع بیماری هایی می باشد که در ناحیه مقعد به وجود می آید، بوی بسیار بدی در این نوع بیماری وجود دارد که رد برخی از موارد هم همراه با درد و خونریزی است. این بیماری انواع مختلفی دارد که در اثر اتصالات غیر طبیعی بافت های بدن امکان دارد که در ناحیه مقعد به وجود آید. بیماری فیستول در نواحی دیگر بدن هم به وجود می آید، اما شایع ترین نوع آن نوع مقعدی می باشد که آن را از جمله بیماری های نشیمنگاه می دانند.

یکی از روش های درمان این بیماری جراحی فیستول به کمک لیزر است که در بسیاری از کیلینک های سطح شهر می توانید از این روش درمانی استفاده کنید اما اگر هزینه این روش برای شما زیاد بوده و به دنبال روش های سنتی هستید که جواب مثبتی از آن دریافت کنید ما به شما روش درمانی به کمک مواد غذایی را پیشنهاد می کنیم .

فردی که به این بیماری دچار می شود در ناحیه مقعد خود ترشحاتی خون آلود و چرک مشاهده می کند که همراه با درد است. بسیاری از پزشکانی که در زمینه درمان فیستول آنال تخصص دارند راهکارهای زیادی را ارائه می دهند. یکی از مهمترین این راهکارها استفاده از برنامه غذایی مناسب می باشد. در واقع شما می توانید با استفاده از برنامه غذایی منظم این بیماری را درمان کنید تا درد و خونریزی هم نداشته باشید. برخی از مهمترین برنامه غذایی و خوراکیی که جهت درمان بیماری فیستول ارائه می شود و شما باید به آنها دقت داشته باشید.

خوردن چه چیزهایی باعث بهبود بیماری فیستول می شود ؟

استفاده از میوه جات و سبزیجات

همه ما به خوبی می دانیم که سبزیجات و میوه جات از جمله مواد غذایی مناسبی می باشد که برای سلامتی بدن مزیت های بسیار زیادی دارد. شما اگر به بیماری فیستول مبتلا شده باشید بهتر است این سیستم غذایی را بیشتر مورد استفاده قرار دهید. سبزیجات و میوه جات فیبر زیادی دارند و همین امر موجب می شود که شما با استفاده از آنها دچار یبوست نشوید.

به همین دلیل بهتر است شما مقدار زیادی از این خوراکی ها را مورد استفاده قرار دهید. شما جهت درمان فیستول بهتر است روزانه حجم زیادی از میوه جات و سبزیجات را استفاده کرده تا قدرت سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد بیماری فیستول وجود دارد این است که شما هرگز نباید به یبوست دچار شوید، چرا که در این صورت امکان دارد درد و خونریزی بیشتری داشته باشید.

مصرف و نوشیدن آب

یکی از دیگر روش هایی که برای درمان فیستول توصیه می شود و بهتر است آن را جدی بگیرید این است که از آب بیشتری در طول روز استفاده کنید. اگر شما به صورت روزانه ۸ الی ۹ لیوان آب میل کنید می توانید یبوست خود را درمان سازید.

یبوست همانطور که باین نمودیم یکی از بدترین عواملی است که بیماری فیستول را شدت می دهد. بر همین اساس از هر روشی که یبوست شما را درمان می سازد باید استفاده کنید. سمم بدن شما با استفاده از آب به طور کلی از بین می رود. بر همین اساس بهتر است روزانه استفاده از آب و نوشیدن آن را فراموش نکنید.

مصرف آجیل، لبنیات، حبوبات

هر یک از انواع آجیل و مغزیجات که شما میل می کنید دارای ویتامین های بسیار زیادی نیز می باشد. همچنین باید بدانید لبنیات و حبوبات هم ویتامین های زیادی دارند. یکی از مهمترین نیازهای بدن ما برای اینکه با انواع بیماری ها مقابله شود ویتامین ها هستند. بنابراین شما برای درمان بیماری فیستول هم بهتر است به خوبی ویتامین های بدن خود را افزایش دهید تا بتوانید بیماری خود را سریعتر درمان سازید. املاح و ویتامین هایی که درون آجیل، حبوبات و لبنیات وجود دارد برای درمان بیماری فیستول یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. بنابراین این مواد غذایی را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از پیاز و سیر

یکی از دیگر مواد غذایی که شما بهتر است برای درمان فیستول استفاده کنید پیاز و سیر می باشد. این دو خوراکی آنتی بیوتیک های زیادی دارند و شما جهت درمان بیماری فیستول به داروها و مواد غذایی که آنتی بیوتیک دارند نیاز دارید. بیماری فیستول یک بیماری عفونتی می باشد که باید برای درمان آن شما هرچه که خوراکی ها و داروهای آنتی بیوتیک دار وجود دارد را استفاده کنید.

اگر شما به طور دائم این دو ماده غذایی را مورد استفاده قرار می دهید به مرور زمان مشاهده می کنید که هر یک از نشانه های بیماری شما درمان شده است. همچنین درد و خونریزی شما هم تا حد بسیار زیادی درمان می گردد. عفونت های یکه به وسیله فیستول وارد بدن شده است با استفاده از این دو ماده خوراکی به طور کلی از بین می رود.

خوردن برخی از مواد غذایی می تواند به بهبود بیماری فیستول شما کمک کند

استفاده از روغن زیتون

شما برای درمان فیستول بهتر است که روغن زیتون را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا به یبوست دچار نشوید. چربی هایی که درون این روغن وجود دارد بسیار سالم تر از روغن های دیگر می باشد. این چربی ها سیستم گوارش بدن شما را تا حد بسیار زیادی بهبود می بخشد و به همین دلیل بهتر است روغن زیتون را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید. شما زمانی که بیماری فیستول مبتلا می شوید باید سیستم گوارش خود را تنظیم کرده تا دچار یبوست نشوید.

در برخی از موارد که شما یبوست داشته باشید و به بیماری فیستول هم مبتلا گردید، امکان دارد مدفوع از ناحیه فیستول خارج شود که این مسئله بسیار دردناک است. بنابراین زمان مبتلا شدن به این بیماری بهتر است به خوبی حواستان به سیستم گوارش بدنتان باشد.

استفاده روزانه از عسل

از دیگر خوراکی ها و مواد غذایی که شما بهتر است برای درمان بیماری فیستول مورد استفاده قرار دهید عسل می باشد. عسل به تنهایی برای درمان بسیاری از زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین شما می توانید برای درمان زخم های فیستول از آن استفاده کنید. اینکه شما عسل را با نان بخواهید میل کنید برای درمان بیماری فیستول چندان تاثیری ندارد. شما تنها باید مقداری از عسل را درون آب ولرم بریزید و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب آب ولرم همراه با عسل نتیجه بسیار عالی و بهبود بخشی دارد. بر همین اساس بهتر است شما جهت درمان بیماری فیستول خود از این روش درمان استفاده کنید.

وعده های غذایی بیشتر در حجم کمتر

یکی از روش های دیگری که برای درمان فیستول مورد استفاده قرار می گیرد این است که شما وعده های غذایی بیشتری را میل کنید که در عوض حجم آنها کمتر باشد. همانطور که بیان نمودیم یکی از خطرناک ترین مواردی که برای بیماری فیستول وجود دارد و شدت آن را افزایش می دهید یبوست می باشد. زمانی که شما وعده های غذایی بیشتری را در برنامه غذایی تان داشته باشید و حجم آنها کمتر باشد بدون شک روده ها توانایی بهتری برای هضم کردن آن غذاها و مواد غذایی دارند. اگر می خواهید به ناحیه مقعد خود و روده هایتان فشار زیادی وارد نکنید بهتر است به این مورد مهم دقت داشته باشید و از این روش غذایی استفاده کنید. این روش مورد نظر بسیاری از پزشکان است و اگر شما برای درمان بیماری فیستول به پزشک مراجعه کنید این روش را به عنوان مهمترین روش به شما اعلام می کند.

آیا درمان فیستول تنها با خوردن مواد غذایی ممکن است ؟

امروزه بسیاری از افراد امکان دارد به بیماری فیستول دچار شوند که برای درمان آن بهتر است هرچه سریعتر اقدام کنند. روش های دارویی و خانگی بسیار زیادی برای درمان فیستول وجود دارد که شما باید یکی از آنها را برای درمان انتخاب کنید.

اما یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید برنامه غذایی روزانه تان می باشد. شما باید از بهترین برنامه و سیستم غذایی استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید. یبوست یکی از بدترین مسائلی می باشد که این بیماری را تهدید می کند، بر همین اساس از خوراکی هایی که تهدید کننده یبوست می باشد به هیچ عنوان نباید استفاده کنید. هر یک از انواع خوراکی ها و برنامه غذایی که باید برای درمان بیماری فیستول رعایت کنید را در این مقاله عنوان نمودیم تا با آنها آشنایی بیشتری داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

مواد غذایی یا دکتر ؟

تمام خوردنی هایی که در این مقاله صحبت شد بخشی از روند درمانی این بیماری محسوب می شوند و کمک شایانی در بازگشتن سلامتی شما دارند ولی نباید فراموش کنید که جسم هر کسی با شخص دیگری متفاوت است .

ایمنی بدن شما با ایمنی بدن هر بیمار دیگری فرق می کند در نهایت : خوب شدن یا نشدن آن صدرصد نیست و این بستگی به جسم شما دارد . اما بدن انسان هیچگاه از خوردن مواد غذایی که برای آن مفید باشند ضرر نکرده است . بنابراین تا جایی که میتوانید خودنان خودتان را درمان کنید . اما بهتر است در صورتی که اطلاعی از وضعیت بیماری خود ندارید در اولین فرصت به نزد پزشک بروید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب