عمل جراحی و لیزر فیشر مزمن

جراحی و لیزر فیشر مزمن چگونه است؟

فیشر مزمن را می توانیم یکی از دردناک ترین بیماری های مقعدی در نظر داشته باشیم.

گاهی مواقع آنقدر شدید خواهد شد که پزشک نمی تواند بدون داروی بی حسی اقدام به معاینه بیمار کند.

اما اصلا جای نگرانی نیست نیست! چرا که با آمدن روش های جدید و لیزر فیشر مزمن می تواند در عرض چند دقیقه و بدون درد و خونریزی این بیماری را به طور کامل از بین برد.

قبل از هر چیزی باید بدانید که روش های درمان خانگی به ندرت بر روی فیشر مزمن اثر خواهند کرد و این کار تنها باعث افزایش شدت بیماری خواهد.

به همین خاطر بهتر است از همان ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شرایطی که دارید روش های درمان مناسب را برای شما فراهم کند.

انواع فیشر

اگر این بخش برایتان اهمیتی ندارد بهتر است همین حالا به پایین اسکرول کنید تا روش های درمان مختلف فیشر مزمن را بخوانید.

اما قبل از هر کاری ما پیشنهاد می کنیم که بیشتر با بیماری فیشر و روش های پیشگیری از آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین کار را بکنید.

به طور کلی فیشر یا همان شقاق به بیماری گفته می شود که فرد در ناحیه مقعدی دچار زخم و خراش می شود که گاهی مواقع آنقدر دردناک است که نمی گذارد تا چند روز بخوابید.

به همین خاطر تا متوجه بیماری شدید باید به پزشک مراجعه کنید تا مبادا شدت بیماری بیشتر شود و روش های مختلف بر روی آن عمل نکند.

دقت داشته باشید که خود بیماری فیشر در دو نوع مختلف حاد و مزمن وجود دارد که هر کدام از آنها یک سری روش های درمان و علائمی دارند که باهم بررسی خواهیم کرد.

فیشر حاد

اولین نوع فیشر به آن فیشر حاد گفته می شود و معمولا در هفته های اول می توانید از روش های درمانی خانگی و طب سنتی برای از بین بردنش استفاده کنید.

به طور کلی به نوعی فیشر گفته می شود که بین ۱ الی ۱۲ هفته طول می کشد و شدت کمتری هم خواهد داشت.

البته این را بدانید که ممکن است روش های سنتی بر روی این نوع فیشر هم هیچ اثری نداشته باشند یا اگر اثر کنند بعد از مدتی دوباره بیماری به بدن برگردد.

اما اگر می خواهید فیشر حاد را به طور کامل ریشه کن کنید و هیچ دردی هم نداشته باشید پیشنهاد ما استفاده از لیزر می‌باشد که به تازگی وارد شده است و دیگر کسی به سمت روش های سنتی نمی رود.

فیشر مزمن

همانطور که گفته شد اگر بیماری بیش از ۱۲ هفته طول بکشد قطعا از نوع مزمن است که هیچ راه درمانی به غیر از لیزر نخواهد داشت.

گاهی مواقع ممکن است که عضله اسفنکتر داخلی دچار آسیب شده و از آن طرف رگ های اطراف نتوانند به خوبی گردش خون را کنترل کنند که همین موضوع باعث دیر جوش خوردن زخم و عفونت آن خواهد شد.

نیازی به نگرانی نیست و می توانید با یک وقت مشاوره رایگان و معاینه رایگان درمان بیماری را شروع کنید.

دلایل بروز بیماری فیشر

بسیاری از کسانی که برای لیزر فیشر مزمن به کلینیک هیلینگ مراجعه میکنند، در ابتدا این سوال را می پرسند که چرا فیشر گرفته ایم و ما که اصلا کار خاصی نکرده ایم؟ مشکل دقیقا همینجاست که هیچ کاری نمی کنید!

دلایل زیادی باعث بروز بیماری شقاق می شوند که تعدادی از آن ها جز مهم ترین ها و تعدادی دیگر در حد حدس هستند که ما در اینن مقاله کاری با آنها نخواهید داشت.

البته این را هم بگوییم که فیشر و بواسیر هیچ دلیل ثابتی ندارند و به همین دلیل تشخیص علت ابتلا کار چندان راحتی نخواهد بود.

قبل از هر چیزی این را به شما بگوییم که برای جلوگیری از ابتلا به فیشر می بایست رژیم غذایی و طرز زندگی خودتان را بهبود ببخشید!

یکی از مهم ترین دلایل را می توانیم ابتلا به بیماری های مختلف گوارشی مانند یبوست و اسهال در نظر داشته باشیم که هر روز در بین جوامع در حال گسترش بوده و پیش بینی می شود این مقدار تا سال ۲۰۲۴ حدود ۳۰% رشد داشته باشد.

زمانی که شما دچار یبوست می شوید بدن برای دفع به مشکل بر می خورد و این کار را می بایست با فشار انجام دهد که همین فشار ممکن است باعث پارگی یا خراش بر دیواره مقعد بشود.

دومین دلیل تاثیر گذار را می توانیم بلند کردن اجسام سنگین بدانیم که فیشار بسیار زیادی بر پایین تنه و مقعد خواهد گذاشت که اگر بیش از حد تحمل باشد قطعا فیشر به وجود می آید.

به همین علت است که قشر عزیز کارگر به نسبت بقیه افراد بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

رابطه مقعدی که در جوامع امروزی بسیار شایع شده است سومین عامل مهم در پیدایش فیشر به حساب می آید که می تواند به سرعت باعث بروز بیماری شود.

به هر حال می توانیم این را بگوییم که ورود هر جسم سومی به داخل مقعد ممکن است باعث آسیب جدی به دیواره آن شود.

در هنگام بارداری معمولا فشار بسیار زیادی بر رحم و مقعد فرد وارد می شود که همین مورد به مرور زمان می تواند باعث ایجاد فیشر شود.

به همین دلیل است که همیشه می گوییم در دوران بارداری نباید کارهای سنگین انجام دهید که مبادا مقدار فشار بیشتر شود.

آخرین موردی که می توانیم به آن اشاره کنیم تنگی مقعد می باشد که فرد را در هنگام دفع دچار مشکل خواهد کرد.

به همین خاطر مدفوع در هنگام خارج شدن به دیواره مقعد برخورد زیادی خواهد داشت.

روش های درمان فیشر مزمن و حاد

به طور کلی برای درمان هر نوع بیماری مقعدی می توانید از سه روش مختلف استفاده کنید.

روش های خانگی، دارویی و عمل که هر کدام از این موارد یک سری مزایا و معایبی دارند.

البته همانطور که چند خط بالاتر هم گفته شد برای درمان فیشر مزمن تنها می توان از روش لیزری استفاده کرد تا بیماری به طور کامل از بین برود و بیماری هم هیچ دردی نداشته باشد.

روش های خانگی

برای شروع درمان های خانگی باید این مورد را در نظر داشته باشید که در مدت ۳ الی ۴ روز اثر مثبتی از آن ها ندیدید می‌بایست سریعا برای روش های درمانی بهتر به پپزشک متخصص مراجعه کنید تا مبادا شدت بیماری بیشتر شود.

زوغن زیتون

اولین ماده ای که می توانید برای جلوگیری از سفت شدن مدفوع و ابتلا به یبوست از آن استفاده کنید روغن زیتون می‌باشد که تاثیر زیادی بر عملکرد درست دستگاه گوارش خواهد داشت.

پیشنهاد می شود حداقل در یک وعده غذایی خود روزانه از این روغن مصرف داشته باشید تا تاثیر خودش را بگذارد.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی دیگر از موادی است که می توانید برای ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر و کاهش درد از آن استفاده کنید.

برای شروع می بایست ژل موجود در برگ گیاه آلوئه ورا را با یک چاقو یا وسیله ای دیگر بردارید و سپس آن را به محل زخم بزنید و بگذارید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی آن باقی بماند.

حمام آب گرم

اگر وان بزرگ دارید که چه بهتر اما اگر ندارید می توانید از تشت اب گرم برای تسکین درد فیشر استفاده کنید.

این کار هیچ تخصص یا ماده خاصی نیاز ندارد و می توانید روزانه چند بار هم انجامش دهید.

عسل

یکی از بهترین موادی که می تواند خاصیت ضد عفونی بالایی داشته باشد و از ایجاد عفونت در محل زخم جلوگیری کند عسل است که برای هزاران سال در طب های مختلف از آن استفاده می شد و یک ماده ثابت شده می باشد.

اگر می خواهید با روش های درمان خانگی فیشر آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

لیزر فیشر مزمن

در حال حاضر بهترین و سریع ترین روش درمان فیشر حاد و مزمن استفاده از لیزر می‌باشد که تکنوولوژی آن به تازگی وارد کشور شده است.

در این روش بیمار به هیچ عنوان خونریزی و درد نخواهد داشت و به همین خاطر هر کسی می تواند از آن کمک بگیرد، از جمله کودکان و افراد سالمند که تحمل درد پایینی دارند.

در لیزر از داروی بی حسی موضعی استفاده می شود و به همین خاطر افرادی که به داروهای بیهوشی حساسیت دارند هم می توانند این کار انجام دهند.

مزیت های این روش درمان نسبت به روش سنتی آنقدر زیاد است که دیگر کسی به سمت تیغ جراحی نمی‌رود و به مرور زمان منسوخ خواهد شد.

در روش سنتی ممکن بود که عضله اسفنکتر داخلی بیماری دچار آسیب شود و همین موضوع می‌توانست باعث بی اختیاری مدفوع در بیمار و ایجاد دردسرهای جدید بشود.

همچنین لیزر فیشر مزمن نسبت به جراحی سنتی هزینه و وقت کمتری نیاز دارد و دلیلش هم تجهیزات پیشرفته ای است که در این کار استفاده می شوند.

عمل جراحی و لیزر فیشر مزمن

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب