عمل کیست مویی پیلونیدال باز و بسته

عمل کیست مویی پیلونیدال باز و بسته

به طور کلی شما باید بدانید که برای درمان کیست مویی در قسمت پایین مقعد پزشکان از دو روش متنوع استفاده می کنند.

هر یک از این روش ها مزیت های خاصی به همراه دارند و باید پزشک بر اساس تجربه خود با استفاده از دستگاه ها و ابزار خاصی آنها را درمان سازد.

شما برای عمل کیست مویی باید نزد بهترین پزشک که در این زمینه تخصص بیشتری دارد بروید.

این پزشکان می توانند به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند بعد از مشاهده زخم شما بهترین روش را برای جراحی انتخاب کنند.

آن دسته از پزشکانی که این عمل جراحی را زیاد انجام داده اند بدون شک بهترین انتخابی می باشد که شما می توانید داشته باشید، چرا که آنها علم بیشتر و تجره بالاتری دارند.

روش های جراحی کیست پیلونیدال یا کیست مویی

شما باید بدانید که دو روش باز و بسته برای جراحی کیست مویی موجود دارد که هر یک از این روش ها با استفاده از ابزار خاصی روی زخم اجرا می شود.

بدون شک بسیاری از افرادی که بیماری کیست مویی دچار می شوند این پرسش برایشان به وجود می آید که باید کدام یک از این روش ها را برای درمان زخم خود انتخاب کنند.

پزشک دو روش را به شما معرفی می کند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اما پزشک بهتر می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند، او زخم شما را مورد بررسی قرار می دهد و سپس یکی از بهترین روش ها را برای درمان به شما معرفی می نماید.

روش جراحی باز کیست پیلونیدال

در این روش عمل کیست پیلونیدال بعد از اینکه کیست را پزشک در ناحیه مقعد در می آورد، زخم را باز می گذارد.

البته که باید بدانید زخم با استفاده از پانسمان پوشانده می شود ولی روی آن را بخیه نمی زند.

بر اساس نظر پزشک و نوع زخمی که جراحی کرده است، او تشخیص می دهد که برای بیمار باید درن گذاشته شود و یا اینکه نیازی نیست آن را روی زخم بگذارد.

این وسیله یکی از انواع وسیله های پزشکی می باشد که برای خشک شدن زخم و خارج کردن ترشحات چرکی از آن استفاده می کنند.

پزشک بعد از اینکه زخم را جراحی می کند می تواند شت عفونت و بیماری را تشخیص داده و از این وسیله استفاده کند.

بنابراین باید بدانید برای استفاده کردن از این وسیله تنها نظر پزشک اهمیت زیادی دارد.

برخی از مهمترین مزیت ها و معایبی که در این روش عمل کیست پیلونیدال وجود دارد عبارت است از :

۱- پانسمانی که روی زخم گذاشته شده است را شما باید هر روز تعویض کنید.پزشک نحوه بستن آن پانسمان را به همراه شما می آموزد و یا اینکه می توانید از پزشک درخواست کنید هر روزه پانسمان آن را تعویض نماید.این تعویض کردن روزانه برای بسیاری از بیماران دشواری های زیادی به همراه دارد.اگر بیمار کارمند باشد و نیمی از روز خود را هم در اداره به سر ببرد بدون شک این روش برای او دردسر می آورد.

۲- از آنجایی که ناحیه کیست مویی در قسمت پایین کمر قرار گرفته است و به مقعد شما نزدیک است، باید زمان دفع مراقب باشد تا آلودگی وارد آن نشود.

در صورتی که آلودگی وارد زخم های باز شود بدون شک یک بار دیگر زخم شما عفونت پیدا می کند و این عفونت هم اصلا نشانه درستی نیست.

۳- دوره نقاهت و بهبودی در این روش جراحی بسیار طولانی است و بیمار باید زمان زیادی را صبر کند تا زخمش درمان شود.

اینکه چه زمانی زخم شما بهبودی کامل را به دست آورده است را پزشک به خوبی می تواند برای شما تعیین کند.

۴- یکی از مهمترین مزیت هایی که در این روش جراحی وجود دارد و شما باید از آن اطلاع داشته باشید این است که اگر آن را به خوبی بپوشانید و از آن مراقبت کنید اصلا دچار عفونت نمی شود.

۵- عفونت یکی از مهمترین خطراتی است که بعد از عمل این بیماری را تهدید می کند و شما باید با استفاده از روش مراقبتی که پزشک بیان می کند از زخم خود نهایت مراقبت و دقت را داشته باشید.

روش جراحی بسته کیست پیلونیدال

در این روش عمل و جراحی کیست مویی، پزشک بعد از اینکه بافت کیست را به طور کامل بر می دارد فاصله بین زخم را با بخیه ای که قابل جذب می باشد می بندد.

در بسیاری از مواقع از بستن به روش ساده استفاده می شود و در برخی از مواقع هم پزشک درون زخم درن را می گذارد تا ترشحات زخم را خارج سازد.

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که شما در این روش باید به آن دقت داشته باشید این است که بدون اجازه پزشک درن را از درون زخم برندارید.

درن یکی از مهمترین وسیله هایی است که باید در این روش پزشک از آن استفاده کند تا زخم به خوبی درمان شود.

برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت ها و معایبی که این روش نسبت به روش های دیگر دارد عبارت می باشد از :

۱- پیش از هر چیزی شما باید بدانید که در این روش پزشک باید از لیزرهای پرتوان برای از بین بردن زخم استفاده کند. برش دادن در این جراحی بسیار حساس است و پزشک باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج بدهد تا آن را به بهترین نحو ممکن جراحی کند.

۲- تجربه و مهارت پزشک برای انجام دادن این روش عمل کیست مویی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت بسیار زیادی کنید. برخی از پزشکان در زمینه جراحی این نوع از زخم ها با این روش تخصص زیادی ندارند و نمی توانند به خوبی زخم شما را درمان سازند. بنابراین بهتر است که همیشه بهترین و با تجربه ترین پزشک را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید.

۳-در این روش دیگر از کارهای طاقت فرسای پانسمان خبری نیست و شما به راحتی بعد از انجام دادن آن می توانید به کارهای روزانه تان رسیدگی کنید. این روش جراحی بر اساس اصول مشخص شده ای روی زخم انجام می شود و بر همین اساس دوره بهبودی زخم را تا حد بسیار زیادی سرعت می بخشد. در روش قبلی که بیان نمودیم درد و خستگی زیادی وجود دارد ولی در این روش از درد و طاقت فرسا بودن خبری نیست.

۴- در این روش زخم بیمار بسته می شود و دیگر نیازی نیست که در خانه استراحت کند و یا آن را پانسمان نماید که بخواهید آن را تعویض کند. این روش درد زیادی ندارد و پزشک می تواند در کمترین زمان آن را برای شما انجام دهد.

۵- صحنه دلخراش زخم را شما در این روش دیگر مشاهده نخواهید کرد و همین مورد یکی از مهمترین مزیت های آن به شمار می رود. در این روش تنها جای پند بخیه را مشاهده خواهید کرد که آن هم به مرور زمان به طور کلی از بین می رود. بنابراین نیازی نیست شما نگران آن باشید.

کدام روش جراحی کیست مویی بهتر است؟

بین دو روش که برای عمل کیست مویی یا همان پیلونیدال بیان نمودیم پزشک هر دو را می تواند انجام دهد و بسته به نوع زخم شما یکی از روش ها را انتخاب می کند.

اما بیشتر پزشکان روش دوم را انتخاب می کنند، چرا که برای بیمار نه درد به همراه دارد و نه اینکه عوارضی به دنبال آن است.

بر همین اساس بسیاری از بیماران هم ترجیح می دهند این روش را برای درمان بیماری خود انتخاب کنند تا در کمترین زمان بهبودی خود را به دست آورند.

این روش درمانی را تنها باید به پزشکانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند بسپارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب