چگونه با دارو و پماد بواسیر را درمان کنیم؟

روش های درمان بواسیر با دارو و پماد

بیماری بواسیر یکی از بیماری هایی می باشد که همراه با درد شدید، خونریزی، خارش و علائم دیگر افراد را آزار می دهد.

شما زمانی که دچار این بیماری شوید باید با استفاده از روش های متنوع آن را سریعا درمان کنید.

یکی از روش های درمان بیماری بواسیر در مراحل خفیف و اولیه، استفاده از دارو و پماد می‌باشد.

چگونه می شود تنها با دارو و پماد بواسیر بهبود پیدا کند ؟

در واقع باید بدانید روش های خانگی زیادی برای درمان هموروئید وجود دارد، ولی بسیاری از مردم شاید ترجیح بدهند برای درمان بواسیر از دارو استفاده کنند.

اگر به این بیماری بی توجهی نشان دهید امکان دارد با مشکلات زیادی مواجه شوید.

برای درمان ابتدایی این بیماری استفاده از برخی پمادها جایز است و شما می توانید از آنها به روش اصولی استفاده کنید.

در مورد استفاده از آنها پزشک به شما نحوه آن را اعلام می کند.

اما ما در اینجا برخی از بهترین پماد یا داروهایی که برای درمان بیماری بواسیر با دارو مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی می کنیم.

از این طریق شما با این پمادها آشنایی بیشتری به دست می آورید و می توانید در مورد مزیت های آن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

مهمترین پمادها و داروهای مناسب برای بواسیر


پماد و لوسیون پراموکسین

پراموکسین یکی از داروها و پمادهای بی حس کننده می باشد که با استفاده از آن درد، سوزش و خارش ناشی از بیماری بواسیر درمان می شود. بسیاری از افراد برای درمان بواسیر خود این پماد را مورد استفاده قرار می دهند و در واقع باید بدانید که تاثیر آن هم بسیار زیاد می باشد. همچنین استفاده از آن برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی، آفتاب سوختگی، سم، اگزما، رفع نیش حشرات و … هم جایز است. یکی از نکات بسیار مهمی که زمان استفاده از این پماد باید به آن دقت داشته باشید این است که برای درمان بیماری بواسیر کودکان زیر دو سال به هیچ عنوان از آن نمی توانید استفاده کنید. اگر می خواهید از این پماد برای کودکان زیر ۱۲ سال استفاده کنید تا بواسیر آنها را درمان نمایید بهتر است با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

اگر بدون اجازه پزشک این پماد را برای درمان بیماری بواسیر مورد استفاده قرار دهید امکان دارد بدن دچار عوارضی شود. نازک شدن پوست، تاول زدن روی پوست، خشکی پوست و خارش از جمله مهمترین و اصلی ترین عوارض این پماد به شمار می رود. شما در صورتی که چنین عوارضی را مشاهده کردید باید سریعا دارو را قطع نموده و دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین می توانید در مورد ادامه استفاده از آن با پزشک مشورت کنید تا به شما داروی دیگری را پیشنهاد و یا اینکه برای درمان این مشکل راه حلی را بیان کند.

پماد ام جی

از دیگر داروهای طبیعی که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد این پماد می باشد. یکی از ویژگی های اصلی آن این است که از گیاه تشکیل شده است و در واقع باید بدانید پایه اصلی آن از گیاهی است که برای درمان بیماری بواسیر مزیت های زیادی دارد. این پماد ضد قارچ، ضد باکتری، قابض و ضد التهاب می باشد، به همین دلیل علائم بواسیر را از بین می برد. بسیاری از علائم بیماری بواسیر مانند درد، خارش، سوزش و … با استفاده از این پماد به مرور زمان از بین می رود. از آنجایی که این پماد خاصیت قابضی دارد می تواند عروق بواسیر را هم نیز از بین ببرد.

استفاده از این پماد ام جی برای درمان بیماری بواسیر که درجه یک و دو می باشند جایز است. روی این پماد و گیاهی که درون آن وجود دارد تحقیقات زیادی انجام شده است. برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که این دارو دارای یون های منقبض کننده است و به همین دلیل می تواند به درمان بیماری بواسیر تا حد بسیار زیادی کمک کند. میزان مصرف این دارو در طول روز ۳ الی ۴ بار می باشد که بسته به نظر پزشک شما شاید این میزان تغییر پیدا کند.

شیاف آنتی هموروئید

از دیگر داروهایی که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد شیاف آنتی هموروئید می باشد. این دارو خاصیت قابض، ضد درد، ضد التهاب، بی حس کنندگی و … دارد که می تواند به علائم بیماری بواسیر خاتمه دهد. البته که باید بدانید اگر شما به بیماری های دیگری در مقعد خود دچار شده باشید می توانید از این شیاف استفاده کنید تا درمان شوید. این دارو را به نام فنیل افرین نیز می شناسند که با استفاده از آن عروق متورم باریک می شود و علائم بواسیر هم تا حد زیادی درمان می گردد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد مصرف این شیاف اهمیت دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که تا هفت روز فقط می توانید از آن استفاده کنید. بعد از اینکه این دوره درمانی تمام شود دیگر نباید از آن مصرف کنید و به پزشک خود هم این مسئله را اطلاع دهید. از جمله عوارضی که با مصرف این دارو شاید بدن شما با آن مواجه شود، افزایش ضربان قلب، سردرد، عصبی شدن و … می باشد. بنابراین بهتر است به این عوامل مهم دقت زیادی داشته باشید.

داروی هیدروکورتیزون

یکی از دیگر داروهایی که برای درمان بواسیر از آن استفاده زیادی می شود داروی هیدروکورتیزون می باشد. این دارو یک نوع ضد التهاب استروئیدی می باشد که سیستم ایمنی بدن را تا حد بسیار زیادی سرکوب می کند. شما می توانید این دارو را به صورت موضعی، تزریقی و خوراکی مورد استفاده قرار دهید. در مورد این مسئله که کدام یک از اشکال آن را مورد استفاده قرار دهید پزشک بهتر می تواند تصمیم بگیرد. پزشک با معاینه بیماری بواسیر شما یکی از بهترین نمونه های دارو را که زودتر بهبودی خود را به دست آورید معرفی می کند. اگر شما به بیماری فشار خون، صرع، تیروئید، مشکلات قلبی و … مبتلا هستید باید با پزشک در مورد استفاده از این دارو مشورت کنید.

مصرف این داروی بواسیر را باید تا انتها و به صورت منظم انجاام دهید تا بیماری شما درمان شود. پیش از اینکه این دارو را مورد استفاده قرار دهید باید دست ها و مقعد خود را به خوبی شستشو دهید و خشک کنید. از اینکه دستان خود را به بینی و چشم خود بزنید شدیدا پرهیز نمایید. اینکه شما چه مقداری از این دارو را زمان طول درمان خود استفاده کنید بسته به نوع بیماری تان دارد. در مورد این مسئله پزشک بهتر می تواند به شما مشورت های لازم را ارائه دهد.

پماد لیدوکایین

از دیگر پمادهایی که برای درمان بواسیر از آن استفاده می شود پماد لیدوکایین است. این پماد را شما می توانید به عنوان یکی از بی حس کننده های موضعی مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آن کانال کلسیم را مسدود سازید. از این طریق راه انتقال پیام های عصبی را پیش از اینکه به دستگاه عصبی برسند می بندید. در نتیجه با استفاده از این دارو بیمار هرگز درد را احساس نمی کند. به علاوه ضد التهاب بودن این دارو می توانید به درمان عروقی بواسیر هم کمک بسیار زیادی کند. در صورتی که شما باردار هستید و یا حساسیت موضعی دارید به هیچ عنوان نباید از این دارو استفاده کنید.

پماد ایپروئید

از دیگر پمادهایی که برای درمان بیماری بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد پماد ایپروئید است. این پماد را شما تنها ۷ روز می توانید استفاده کنید و بیشتر از آن خطرات زیادی را امکان دارد برای شما رقم بزند. شما با استفاده از این دوره مشاهده خواهید کرد که کم کم بیماری بواسیر شما درمان می شود. این پماد اثرات ضد التهاب دارد و بی حس کننده هم می باشد. بنابراین هم می تواند علائم بیماری را از بین ببرد و هم با استفاده از آن شما می توانید درد و خارش خود را به طور کلی فراموش کنید. تنها باید در دوره مصرف آن دقت زیادی داشته باشید و زیاده روی نکنید.

معرفی دارو و پماد بواسیر

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب