علائم کیست مویی چیست؟

علائم کیست مویی چیست؟

پزشکان و محققان در زمینه ی علم پزشکی در مقالات متعددی به بررسی اینکه علائم کیست مویی چیست پرداخته اند.

با توجه به علائم مختلفی که به دلیل ویژگی های فردی و ساختاری بدن هر فرد ممکن است برای او رخ دهد می توان علائم مختلفی را برای این بیماری برشمرد که می توانند با توجه به نوع بیماری و درجه ی پیشرفت آن برای شناخت کیست مویی برشمرد.

برای اینکه بتوانید راحت تر علائم کیست مویی و اینکه کیست مویی چه علائمی دارد؟ درک کنید بهتر است ابتدا بدانیم که این بیماری چیست و به چه دلایلی در بدن انسان ها ممکن است رخ بدهد.

کیست مویی چیست و چه دلایلی برای بروز آن وجود دارند؟

در توضیح کیست مویی می توان گفت در قسمت انتهایی ستون فقرات مردان و زنان، ممکن است مو به دلایل مختلف به جای رشد کردن و بیرون زدن از زیر پوست، به عقب برگشته و راه خود را به سمت بافت های داخلی باز کند.

این کار عموما باعث ایجاد التهاب در بدن فرد می شود که می تواند نتایج مختلف دیگری را نیز در پی داشته باشد.

کیست مویی معمولا در افرادی که بیشتر در یک مکان به صورت ساکن نشسته اند، مشاهده شده است.

به همین دلیل است که پزشکان به رانندگان و کارمندان شرکت هایی که برای مدت طولانی روی صندلی خود می نشینند توصیه می کنند که جدا از نشستن برای ساعت های متوالی خودداری نمایند.

از دیگر افرادی که بیشتر در خطر ابتلا به کیست مویی قرار دارند می توان به افراد چاق و پر مو اشاره نمود.

هر چند این بیماری بیشتر در میان جنس مذکر شایع است، اما موارد مختلفی از آن نیز در میان زنان دیده شده است.

از دیگر دلایل بروز کیست مویی می توان به تحرکات سن بلوغ در بدن، سابقه ی خانوادگی و ارثی بودن، عدم رعایت بهداشت و … اشاره نمود.

کیست مویی یک بیماری خوش خیم بوده و روش های مختلفی از جمله درمان با جراحی و لیزر برای این بیماری وجود دارد که البته درمان با لیزر از جمله روش های محبوب بیماران به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد می باشد.

شناخت بیشتر و بهتر علائم کیست مویی و پی بردن به اینکه کیست مویی چه علائمی دارد می تواند در روند بهبود و تشخیص این بیماری بسیار موثر باشد.

علائم کیست مویی چیست؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد کیست مویی در انتهای ستون فقرات و در اصطلاح ناحیه ی دنبالچه به وجود می آید.

رشد مو ها به سمت بافت های داخلی پوست باعث می شود تا افراد متورم شدن این ناحیه را به عنوان اولین مشخصه ها در پی بردن به اینکه کیست مویی چه علائمی دارد، مشاهده نمایند.

کیست مویی می تواند با توجه به میزان درگیر شدن فرد با آن یا اندازه ی موها و حتی تعدادی که به داخلی بافت های بدن برگشت نموده اند، متفاوت باشد.

درد

اولین و شاید عمومی ترین مورد در بیان کیست مویی چه علائمی دارد، احساس درد در ناحیه ی انتهایی ستون فقرات برای افراد می باشد.

با توجه به میزان پیشرفت بیماری این درد می تواند با هم تفاوت داشته باشد اما به طور کلی درد در کیست مویی یکی از علائم غیرقابل تحمل بوده و همین دلیل می تواند فرد را مجاب نماید تا برای درمان این بیماری اقدام کند.

این درد هنگام نشستن و یا ایستادن می تواند بسیار شدید شده و افراد را از انجام کار های شخصی و روزانه خود نیز عاجر نماید.

قرمزی پوست

قرمزی پوست و ایجاد زخم و سوراخ های ریز روی پوست یکی از نشانه های این عارضه است.

یکی دیگر از علائم کیست مویی ، قرمز شدن پوست آن ناحیه می باشد.

این قرمز شدن در نتیجه ی ایجاد سوراخ ها و شیار های ریز در بدن بر اثر بروز کیست مویی می باشد.

البته هر قرمز شدن در آن ناحیه را نمی توان به کیست مویی ارتباط داد و باید برای اطمینان کامل یا به دنبال دلایل دیگر گشته و یا اینکه به پزشک متخصص مراجعه نمود.

ترشحات خون و چرک

زمانی که سوراخ هایی بر اثر کیست مویی در بدن ایجاد شده و این بیماری هر روز پیشرفت نماید، شاهد ریختن خون همراه با چرک در این ناحیه خواهیم بود.

این چرک و خون معمولا با بوی نامطبوع نیز همراه شده و باعث آزردگی خاطر فرد و حتی اطرافیان او نیز می شود.

تورم کیست همراه با تب

از علائمی که کمتر در میان بیماران مبتلا به کیست مویی دیده شده می توان به تورم و گرمی کیست در این ناحیه اشاره نمود.

نتیجه ی این تورم و گرمی بالا رفتن تب فرد می باشد که البته از موارد نادر در میان کیست مویی چه علائمی دارد؟ بر شمرده می شود.

همینطور احساس رطوبت در ناحیه ی پایین کمر، موی بیرون زده از ناحیه ی بروز کیست مویی و … اشاره نمود.

فرد قبل از مشاهده ی این علائم نیز می تواند با توجه به تورم و ایجاد توده های بدون درد در بدن خود به وجود کیست مویی در آن ناحیه پی ببرد.

با توجه به مواردی که در بررسی کیست مویی چه علائمی دارد بیان شد بهتر است در همان مراحل ابتدایی مشاهده نمودن هر کدام از این علائم برای درمان کیست مویی اقدام نمود تا این بیماری پیشرفت نکرده و باعث بروز مشکلات جدی تر برای فرد نشود.

مهم ترین دلیل برای اهمیت دادن به اینکه کیست مویی چه علائمی دارد، این است که ناحیه ای که در آن کیست مویی به وجود می آید، بهترین مکان برای ایجاد عفونت و رشد باکتری ها می باشد.

به همین دلیل رعایت بهداشت و توجه به این بیماری می تواند در روند درمان آن بسیار موثر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب