درمان فیشر با طب سنتی

بسیاری از افراد هستند که قبل از اقدام برای لیزر یا تیغ جراحی می خواهند روش های مختلف را امتحان کنند که اتفاقا کار بسیار درستی می باشد.درمان فیشر با طب سنتی یکی از این روش ها می باشد که می توانید با کمک آن بیماری را تا حد زیادی کنترل یا به طور کامل درمانش کنید و این کاملا بستگی به نوع و شدت بیماری شما دارد.البته خود این روش ها یک سری نکات دارند که قبل از شروع می بایست به طور کامل برای شما عزیزان توضیح داده شوند تا مبادا بیماری عود کند.پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا باهم این موضوع را بررسی کنیم!

فیشر یا شقاق چیست؟

فیشر یا همان شقاق به بیماری گفته می شود که باعث ایجاد زخم و خراشیدگی در ناحیه مقعدی (سلولی) شده و در اغلب مواقع دردهای بسیار شدیدی ایجاد می کند که برای هر کسی قابل تحمل نیست.فیشر یکی از بیماری های شایع مقعدی در سال های جدید به حساب می آید که اصلی ترین دلیل به وجود آمدنش را می توانیم طرز زندگی اشتباه و عدم تحرک در نظر داشته باشیم (دقیقا مانند بسیار از بیماری مقعدی دیگر).دقت داشته باشید که شقاق می تواند در اثر عوامل بسیار زیادی مانند خراشیدگی به وسیله صندلی یا شلوار به وجود بیاید.

بیماری فیشر در دو نوع مختلف یعنی فیشر حاد و فیشر مزمن دیده می شود که هر کدام یک روش درمانی متفاوت دارند.البته باید بدانید که تنها راه درمان فیشر مزمن استفاده از لیزر می باشد و روش های خانگی به هیچ عنوان کارساز نیستند و حتی ممکن است مشکل را بیشتر هم کنند.

فیشر حاد : زمانی که بیماری در هفته ۱ تا ۱۲ قرار دارد به آن فیشر حاد گفته می شود و میزان درد و خونریزی اش کمتر از نوع مزمن بوده و درمانش هم راحت تر است.

فیشر مزمن : این نوع فیشر در مرحله بدی قرار دارد و اگر سریعا اقدام به درمان نکنیدمکنن است گسترش پیدا کند و باعث ایجاد بیماری های دیگر شود.

درمان فیشر با طب سنتی

چرا فیشر می گیریم

اولین سوالی که بیماران از ما می پرسند این است که چرا به فیشر مبتلا شده ایم و ما که اصلا کار اشتباهی نکرده ایم! اما باید بدانید که فیشر بیماری ویروسی نیست که شما بتوانید با رعایت نکات بهداشتی یا دوری از افراد دیگر,از ابتلا شدن به آن جلوگیری کنید.

دلیال زیادی برای ایجاد این بیماری وجود دارند که اصلی ترین آنها عبارتند از :

عدم درمان بواسیر یا یبوست از اصلی ترین دلایل ابتلا به فیشر به حساب می ایند که اغلب بیماران همین مشکل را دارند.زمانی که ففرد دچار یبوست می شود,در هنگام دفع این مدفوع است که به دیواره داخلی مقعد فشار وارد می کند و ممکن است در یک لحظه باعث پارگی هم شود و در نتیجه عفونت و فیشر ایجاد می شود.
افراد زیادی هستند که در گذشته جراحی مقعدی داشته اند و می بایست هر چه بهتر از مراقبت کنند که مبادا جای زخم باز شود.زمانی که تیغ جراحی یک ناحیه را می برد,آن ناحیه مستعد شکاف خواهد شد و اگر کار سنگینی انجام دهید به احتمال زیادی دچار فیشر خواهید شد (از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید).
ملین ها معمولا برای کاهش میزان اثرات یبوست و اسهال به کار می روند و می بایست زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند.اما تعدادی از افراد این تصور را دارند که هر چقدر بیشتر ملین مصرف کنند,بهتر است و در نتیجه آنقدر استفاده می کنند که در آخر نتیجه عکس می دهد.
بارداری یکی از سخت ترین دوران های زندگی یک خانم می باشد که در آن ممکن است بیماری های مختلفی را تجربه کند.یکی از همین موارد,فیشر می باشد که دلیلش ایجاد فشار زیادی به نواحی مقعدی و افزایش فشار درون شکمی می باشد.
آمیزش جنسی از طریق مقعد یکی از بدترین کارهایی است که یک نفر می تواند انجام دهد.این کار به مرور زمان باعث پیدایش بیماری های مختلف گوارشی و مقعدی خواهد شد که درمان آنها کار بسیار سختی می باشد.
مورد آخر اینکه سعی کنید تا امکان از پوشیدن شلوارهای پلاستیکی و تنگ دوری کنید که امروزه در بین جوانان بسیار باب شده و می تواند در اثر حرکت زیادی آسیب زیادی به نواحی مقعدی بزند.

درمان شقاق با طب سنتی

شقاق در کدام ناحیه از مقعد دیده می شود

قبل از اینکه به سراغ روش های درمان فیشر با طب سنتی برویم,می بایست متوجه شوید که این بیماری اثراتش در کدام ناحیه از مقعد دیده می شود.بیش از ۸۸% مواردی که دیده می شوند در ناحیه خلفی – میانی هستند که دلیلش کمبود میزان رگ و جریان خون بوده و به همین لیل است که همیشه می گوییم به مدت زیادی یکجا ننشینید یا ایستاده نمانید.حدود ۱۱% دیگر هم در منطقه قدامی رخ می دهند و ۱% باقی ماند هم همزمان هر دو منطقه را با هم دارند.

درمان فیشر با طب سنتی یا لیزر؟

این موضوع نیازمند مشاوره توسط پزشک می باشد و ما نمی توانیم بدون دیدن وضعیت بیماری چیزی به شما بگوییم.اما باید بدانید که در لیزر بیمار هیچگونه درد و خونریزی نخواهد داشت و کل این کار حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.از دیگر نکات مثبا می توانیم به نداشتن دوره نقاحت و نبود داروی بیهوشی اشاره کنیم و به همین خاطر کسانی که نسبت به داروهای بی هوشی حساسیت دارند هم می توانند با کمک لیزر درمان شوند.همچنین احتمال بازگشت بیماری به ۰% خواهد رسید و اگر نکاتی که به شما گفته می شود را رعایت کنید,قطعا بیماری باز نخواهد گشت.

اما درمان فیستول با طب سنتی برای هر شدتی از بیماری کارساز نیست و احتمال بازگشت بیماری هم وجود دارد.به هر حال افراد زیادی هستند که ترس از عمل یا لیزر دارند و می خواهند در ابتدا این روش را امتحان کنند و ما هم به نظرشان احترام خواهیم گذاشت.

بهترین روش های درمان فیشر با طب سنتی و گیاهی

روش های زیادی برای درمان فیشر در خانه و با کمک روش های گیاهی وجود دارد و می توانیم از موادی که خاصیت ضد میکروبی و تسکین دهندگی دارند برای این کار استفاده کنیم.بسیاری از افراد این تصور را دارند که روش های مذکور هیچ تاثیری بر بیماری ندارند و به طور کلی علاقه ای هم به امتحان کردنشان ندارند.اما باید بدانید که در سال های بسیار دور که هنوز هیچ دارویی یا لیزری وجود نداشت,افراد برای کنترل کردن بیماری های مختلف خود از این مواد کمک می گرفتند و به همین خاطر می توانیم بگوییم که روش های قدیمی کارساز هستند! البته ما همیشه این موضوع را گفته ایم که بهترین راه حل همان لیزر است که سریعا بیماری را از بین می برد.

درمان فیشر با طب سنتی

به یاد داشته باشید که قبل از شروع درمان خانگی,برای معاینه پیش یک پزشک متخصص بروید تا مشخص کند که شدت بیماری چقدر است.چرا که ممکن است فیشر شما از نوع مزمن باشد و درمان های خانگی تنها باعث تلف شدن وقت و افزایش شدت بیماری شوند.

چطور با مواد گیاهی فیشر را درمان کنیم؟

گیاهان زیادی هستند که خاصیت تسکین دهندگی دارند و از آن طرف هم می توانند باعث ضد عفونی شدن ناحیه فیشر شوند و ما در این مقاله می خواهیم چند تا از بهترین موارد را به شما معرفی کنیم.قبل از شروع می بایست به این نکته توجه شده باشید که اگر درمان های گیاهی تا ۳ روز خودشان را نشان ندادند (اثر نکردند) می بایست سریعا به پزشک مراجعه کنید تا از روش لیزر برای درمان استفاده کند.اما اگر تغییرات مثبتی احساس کردید,پس بهتر است درمان تا ۱۰ روز دیگر ادامه دهید تا آخرین اثراتش را هم بگذارد.

روغن زیتون : یکی از بهترین مواردی که می توانید از آن برای درمان و تسکین اغلب بیماری های مقعدی از آن استفاده کنید همین روغن زیتون است که خاصیت ضد التهابی و باکتریایی قوی دارد و می تواند کمک زیادی به کنترل فیشر کنند.همچنین می توانید با مصرف این ماده غذایی از ایجاد بیماری های گوارشی مانند یبوست و اسهال جلوگیری کنید و همچنین کمک زیادی به دستگاه گوارش کرده باشید.

عسل به همراه روغن نارگیل : همانطور که می دانید عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای ضد عفونی کردن به حساب می آید که خاصیت ضد التهابی آن هم در این بیماری تاثیر بسزایی خواهد داشت.می توانید در کنار عسل از روغن نارگیل که مانند یک نوع مسکن عمل می کند هم کمک بگیرید و آنها را به شکل مستقیم به ناحیه مورد نظر بمالید یا در اب ولرم تشت بریزید (توی تشت بشینید که البته مقدار زیادی عسل و روغن نارگیل نیاز دارد).

آلوئه ورا : آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای ترمیم زخم و بسته شدن سریع تر آن می باشد و می تواند خودش هم ناحیه مورد نظر را ضد عفونی کند.همچنین می توانید همراه آن عسل به کار ببرید تا باکتری های به جای مانده را تا آخرین مورد از بین ببرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب