هزینه لیزر فیشر چقدر است؟

شقاق مقعد یا همان فیشر یکی از بیماری های رایج مقعدی در بین مردم می باشد که روز به روز بر درصد آنها افزوده می شود که اصلی ترین دلیل هم طرز زندگی اشتباه و مصرف غذاهای غیر ارگانیک می باشد.

فیشر یک بیماری دردناک به حساب می آید که در آن یک خراش کوچک یا بزرگ در ناحیه سلولی مقعد ایجاد شده و ممکن است روز به روز بر اندازه آن افزوده شود.

نکته این است که حسگرهای درد زیادی در این قسمت وجود دارد و با کوچک ترین لمس یا تکان خوردن فرد درد به نسبت قوی احساس می کند که قابل تحمل نیست و به همین دلیل سریعا به پزشک مراجعه خواهد کرد ( اغلب کسانی که می آیند بر اثر درد است).

به هر حال ما در این مقاله می خواهیم تمام جنبه ها و هزینه لیزر فیشر را بررسی کنیم و ببینیم که برای درمان دقیقا می بایست چه کارهایی انجام دهیم.

هزینه لیزر فیشر

هزینه لیزر فیشر به موارد مختلفی از جمله شدت بیماری و اینکه قبل یا بعد از آن نیاز به چه مواردی می باشد، بستگی دارد.

به همین دلیل ما در این مقاله نمی توانیم عدد دقیقی را به شما بگوییم.

اما به طور کلی از ۲ میلوین تومان شروع می شود.

برای دریافت آخرین قیمت بهتر است با کارشناسان کلینیک تماس داشته باشید.

آیا هزینه لیزر فیشر شامل بیمه می‌شود؟

برخی از بیمه های تکمیلی، تمامی این هزینه را تقبل می کنند که در این زمینه باید اطلاعات لازم را کسب کرده و یا با شرکت بیمه گذار خود در ارتباط باشید.

اما به طور کلی لیزر فیشر یا شقاق شامل بیمه نمی‌شود.

در این مرکز تخصصی، فاکتور رسمی و کامل به شما مراجعین عزیز ارائه خواهد شد، که میتوانید این فاکتور را به شرکت های بیمه گذار خود تحویل دهید.

پس از این کار بیمه گذاران هستند که میتوانند هزینه های شما را به شما پرداخت کنند.

شقاق یا فیشر چیست؟

شقاق به بیماری گفته می شود ک در آن بیمار دارای یک زخم در ناحیه مقعدی خودش می باشد که بسیار دردناک بوده و می بایست برای کنترل آن سریعا به پزشک مراجعه کرد.این بیماری می تواند به دلایل مختلف از جمله ضربه یا جراحی به وجود بیاید و اصلی ترین روش درمانش هم لیزر بوده که معمولا در مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به اتمام خواهد رسید.در این قسمت از بدن (مقعد) حسگرهای زیادی وجود دارد و به همین دلیل با کوچک ترین تماس درد به بیمار وارد می شود.

دلایل ابتلا به شقاق

بیماران زیادی هستند که بلافاصله بعد از مراجعه به کلینیک این سوال را می پرسند که آقای دکتر,دلیل ابتلا ما به فیشر چیست؟

اما باید بدانید که این بیماری ک دلیل خاص ندارد و می تواند از روش های مختلف به وجود بیاید.

اما به طور کلی می توانیم موارد زیر را در نظر داشته باشیم :

  • یبوست : یبوست می تواند در پیدایش بسیاری از بیماری های مقعدی از جمله بواسیر و آبسه مقعدی تاثیرگذار باشد.برای مثال بسیاری از افرادی که آبسه مقعدی می گیرند,قبلش یا بواسیر داشته اند یا به مدت طولانی یبوست را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که هیچوقت نباید بگذارید که این بیماری بیش از حد در بدن شما بماند.
  • زایمان : در زایمان های طبیعی و سزارین ممکن است فشار بیش از اندازه به دیواره مقعد وارد شود یا در حین استفاده از تیغ جراحی,یک آسیب جزئی هم به آن منطقه وارد شود و به همین دلیل همیشه بعد از زایمان می بایست معاینه صورت بگیرد.
  • جراحی قبلی : ممکن است فرد مورد نظر در گذشته یک سری جراحی ها از جمله جراحی مقعد داشته باشد و به مرور زمان زخم ها باز شوند که باعث نمایان شدن بیماری شقاق خواهد شد.این مشکل در افراد زیادی دیده می شود و به همین دلیل است که می گوییم بعد از هر عملی می بایست با توجه به نظر پزشک رفتار کنید تا مبادا بیماری عود کند یا زخم باز شود.
  • آمیزش جنسی از طریق مقعد : داشتن آمیزش جنسی از طریق مقعد به ویژه برای مدت زیاد می تواند به راحتی باعث بروز بیماری شقاق شود.پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان سمت این کار نروید که پشیمان خواهید شد.
  • استفاده بیش از حد از ملین ها : ملین ها به موادی گفته می شود که باعث رفع یبوست یا همان خشکی مدفوع می شوند.این مواد هم طبیعی هستند و هم غیر طبیعی یعنی داروهای مختلف که در داروخانه ها به فروش می رسند هم برای این کار استفاده می شوند.

روش های درمان فیشر

شقاق بیشتر در چه نواحی رخ می دهد؟

این بیماری می تواند در هر نقطه ای از مقعد رخ دهد و اینطور نیست که یک مکان ثابت داشته باشد.به هر حال اکثر مواردی که ما می بینیم در بخش خلفی میانی و بقیه کیس ها در قدامی میانی رخ می دهند که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.دلیل اینکه بیشتر در قسمت خلفی دیده می شود این است که میزان و نحوه خون رسانی در این بخش به نسبت ضعیف تر می باشد.البته بسیاری از افراد بیماری فیشر را با کرون,لوسمی و ایدز اشتباه می گیرند که بعدا بررسی خواهیم کرد.

علائم بیماری فیشر

یکی از اصلی ترین علائم فیشر را می توانیم احساس درد شدید در هنگام دفع در نظر داشته باشیم که این موضوع توام با خونریزی خواهد بود (اغلب).البته این درد می تواند آنقدر شدید باشد که فرد اجازه نمی دهد پزشک او را معاینه کند و هیچوقت هم نباید بگذارید به این مرحله برسد,چرا که کار خودتان سخت تر خواهد شد.در موارد زیادی ممکن است با بیماری پری آنال اشتباه گرفته شود,همچنین در صورت زیاد بودن درد می توان از داروی بیهوشی کمک گرفت.

بدترین نوع شقاق از نوع مزمن می باشد که می توان عضلات سفید اسفنکتر داخلی را هم درونش دید و تنها راه بهبودش استفاده از لیزر می باشد.همچنین در قسمت شقاق مزمن یک منگوله پوستی دیده می شود که دلیلش از بین رفتن آن قسمت از پوست و جمع شدن آن رو به بیرون می باشد.

روشهای درمان فیشر

همانطور که در نوشته های قبلی هم به شما گفته بودیم، برای درمان بیماری های مقعدی چندین روش مختلف وجود دارد که تعدادی از انها تنها برای موارد خفیف به کار می روند که اغلب روش های خانگی در این گروه قرار می گیرند.

البته درمان های ابتدایی بیشتر برای کنترل و عدم تشدید بیماری توصیه می شوند و شما هیچوقت نمی توانید فیشر را با آنها درمان کنید,به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا بیماری در حالت خفیف قرار دارد به پزشک مراجعه کنید.

در ملح بعدی مواد دارویی های قرار دارند که از آنها برای کنترل درد و جلوگیری از عفونت استفاده می شود.

چرا هر زخمی می تواند با خود عفونت به همراه داشته باشد و به همین دلیل می بایست تا روز لیزر به خوبی از آن محافظ شود.

اما بهترین راه درمان بیماری، لیزر می باشد که در مدت کوتاهی، بدون درد و خونریزی انجام خواهد شد.

درمان فیشر با روش های خانگی

برای شروع کار می توانید از مواد مختلفی از جمله عسل، چای سبز، روغن زیتون و وان آب گرم کمک بگیرید که هر کدام برای یک کاری استفاده می شوند.

روغن زیتون : هر چقدر از مزیت های روغن زیتون بگوییم باز هم کم است.روغن زیتون یک سری خاصیت های نرم کنندگی دارد که اگر در طول روز مصرف کنید، قطعا از میزان درد شما در هنگام دفع کاسته می شود و سیستم گوارش عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین می تواند مانند یک داروی ضد التهاب عمل کند که به مرور زمان باعث کاهش شدت فیشر خواهد شد و به همین دلیل لیزر و معاینه ساده تری خواهید داشت. نکته دیگر این است که یک سری موادی در روغن زیتون وجود دارند که با تاثیر بر سیستم عصبی باعث کاهش درد خواهند شد.
آلوئه ورا : یکی دیگر از موادی که قطعا اسمش را شنیده اید، آلوئه ورا می باشد که به دلیل خاصیت کاهش درد و بازسازی پوست شناخته می شود. اگر دقت کرده باشید از این ماده در ساخت کرم های زیادی استفاده می شود که این کارها بی دلیل نیست. برای مصرف می بایست یک برگ طبیعی آن خریداری کنید و سپس ژل موجود در آن را به شکل دستی یا با کمک دستگاه استراخ و سپس در محل مورد نظر قرار دهید. شما می توانید با یک ژل چندین بار این کار را انجام دهید و این کار هیچ اشکالی نخواهد داشت.
فیبر : خوردن زیادی سبزیجات و میوه ها می تواند کمک زیادی به بازسازی پوست و عملکرد دستگاه گوارش داشته باشد و به همین دلیل برای اغلب بیماری های آنورکتال (مقعدی) پیشنهاد می شود که تا حد امکان فیبر مصرف کنید. اگر دستگاه گوارش نتواند به خوبی کار کند، در نتیجه مدفوع سفت شده و شما دچار مشکل خواهید شد و به دنبال آن ممکن است بیماری های مختلف مانند یبوست به سراغتان بیاید.
آب : خوردن آب در طول روز آن هم به مقدار زیاد می تواند اثر زیادی بر روی دستگاه گوارش و دفع داشته باشد و به همین دلیل فرد درد کمتری در هنگام دفع احساس خواهد کرد. پیشنهاد می شود حداقل روزی ۷ لیوان آب بنوشید.
روغن نارگیل : اگر یبوست یا سایر بیماری های گوارشی دارید، بهتر است روغن نارگیل را در رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. اما این ماده با تری گلیسیریدی که دارد، می تواند میزان آسیب ناشی از زخم شقاق را کاهش دهد و به همین دلیل اغلب پزشکان این مورد را پیشنهاد می کنند.

درمان فیشر با دارو

برای اینکه هزینه لیزر فیشر را نپردازید، بهتر است قبلش به سراغ درمان های دارویی بروید. البته همین حالا این موضوع را بگوییم که به هیچ عنوان نمی توان ۱۰۰% این بیماری را با دارو رفع کرد و این موارد تنها برای تسکین و کنترل شقاق استفاده می شوند.

یک سری از قرص های نیترو گلیسیرین، برای افزایش شدت جریان خون در نتیجه بهبود سریع تر زخم به کار می روند که می توانید با مراجعه به پزشک یا داروخانه یکی از آنها را خریداری کنید.
قرص های مسکن، مانند ژلوفن و استامینوفن هم تاثیر بسیار زیادی بر کاهش درد و در نتیجه راحت تر شدن کارهای روزانه دارند.تنها باید دقت داشته باشید که بیش از حد از این موارد استفاده نکنید که آسیب زا خواهند بود.
قرص های روان کننده، یک سری از مواد دارویی هستند که برای روان کردن مدفوع و خروج آن از مقعد استفاده می شوند و بیشتر برای کسانی توصیه می شوند که یبوست و چندین بیماری دیگر را با هم دارند.

مراقبت های بعد از عمل شقاق

دقت داشته باشید که بعد از عمل همه چیز تمام نخواهد شد و می بایست تمام حرف های پزشک را تا اتمام بهبودی انجام دهید.

همچنین بعد از لیزر کردن دیگر نباید طرز زندگی قبلی خودتان را ادامه دهید و هیچ فعالیتی نداشته باشید یا فست فود زیاد مصرف کنید.

به طور کلی کارهایی که نباید انجام دهید عبارتند از :

  • به هیچ عنوان رابطه جنسی از طریق مقعد نداشته باشید که باعث بازگشت فیشر خواهد شد.
  • از حمل کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • بهتر است هر روز به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش های سبک انجام دهید.
  • اگر متوجه شدید که یبوست یا اسهال دارید,سریعا به پزشک مراجعه کنید تا برای درمان اقدام کند.
  • حداقل ۷ لیوان پر آب در روز مصرف کنید.
  • از داشتن فعالیت های سنگین بعد از مصرف غذا جدا پرهیز کنید که باعث بر هم ریختن دستگاه گوارش شما خواهد شد.

هزینه لیزر فیشر

عنوان مقاله ای بود که باهم بررسی کردیم.

برای شما سلامتی همیشگی را آرزومندیم.

خدمات درمانی کلینیک هیلینگ کولورکتال

پشتیبانی 24 ساعته و کاملا رایگان

تماس 1 : 02188065942

تماس 2 : 02188216340

تماس بر خط : 09120997132

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا چند لحظه صبر کنید…

  • آدرس : میدان ونک، ساختمان بانک دی، پ 78، ط 3
  • تلفن‌ : 88065942 – 88216340 – 09120997132
  • مراجعه حضوری از ساعت 15 الی 20 عصر
  • مشاوره تلفنی تمام روزها 8 صبح تا 10 شب